بیشترین قاچاق کالا به صنف آرایشی اختصاص دارد

رییس سازمان غذا و دارو گفت: عمده کالاهای قاچاق در حوزه سلامت به لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص دارد که اغلب کالاهایی که به صورت قاچاقی وارد کشور می شوند تقلبی و آسیب رسان به سلامت مردم هستند.

بیشترین قاچاق کالا به صنف آرایشی اختصاص دارد
رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص قاچاق در بخش واردات لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: عمده کالاهای قاچاق در حوزه سلامت به لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص دارد.

وی افزود: اغلب کالاهایی که به صورت قاچاقی وارد کشور می شوند تقلبی و آسیب رسان به سلامت مردم هستند.

دیناروند ادامه داد: متاسفانه در کشور با یک بازار مکاره بسیار سنگین از کالاهای قاچاق رو به رو هستیم که سهم بالایی از بازار را شامل می شوند که سازمان غذا و دارو تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن آنها دارد.

رییس سازمان غذا و دارو در خصوص وضعیت ایران از لحاظ مصرف لوازم آرایشی گفت: شعارهایی که ایران را بالاترین مصرف کننده لوازم آرایشی در دنیا معرفی می کنند را تکذیب می کنم چرا که میزان مصرف ایران در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی یک درصد مصرف جهانی است.

وی ادامه داد: مصرف ایران با توجه به اینکه یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد یک امر بدیهی است ولی ارزیابی سازمان غذا و دارو 0.6 درصد از مصرف جهانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار