هفتمین همایش بتن شرق کشور با محوریت موضوعی افزودنی های بتن و تجلیل از پروفسور رمضانیان پور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن گفت :ویژگی های شگرف بتن به دلیل افزودنی های آن است و یکی از دلایل عقب افتادگی صنعت بتن در کشور این است که کمتر به این موضوع پرداخته شده و بسیاری از کشور های دنیا نگاهی عملیاتی به این توسعه پایدار دارند.

محمد شکرچی زاده افزود : یکی از مهم ترین تغییرات در عرصه ساخت و ساز بهبود مصالح ساختمانی است و بتن نقش محوری و اساسی در این عرصه دارد.

وی گفت : در کشور های پیشرفته نزدیک به 90 درصد بتن ها همراه با افزودنی ها هستنذ و این افزودنی ها جزء لاینفک بتن ها شده اما در ایران تنها حدود 5 نهایت 10 درصد بتن ها دارای افزودنی هستند.

نائب رئیس انجمن بتن ایران شعبه خراسان نیز گفت : استفاده از افزودنی های بتن یک امر مسلم در کشور های صنعتی است اما متاسفانه در کشور ما این مساله جا نیفتاده است.

مروتی گفت : بتن تنها ماده ای است که در همه سازه ها استفاده می شود بنابراین کیفیت بتن بسیار مهم است،خصوصا در سازه هایی که اهمیت بالاتر و ارتفاع بیشتری دارند که بحث پمپاژ باید انجام شود و استفاده از افزودنی امری لازم است.

وی افزود : با این شرایط ما مستلزم این هستیم که آموزش هایی به مهندسین داده شود که به سمت استفاده از این افزودنی ها بروند و برگزاری این همایش می تواند این فرهنگ سازی ها را انجام دهد.

در پایان از پروفسور رمضانیان پور،منتخب ACI (انجمن بتن آمریکا )در سال 2009 تجلیل شد.

انتهای خبر//

برچسب ها: همایش ، بتن ، شرق ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار