انتشار فهرست بانک‌های بزرگ جهان نشان می‌دهد بانک‌های آمریکایی عرصه را به رقبای چینی واگذار کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی؛ موسسه تحقیقاتی "اس اند پی گلوبال مارکت اینتلیجنس،" که مقر آن در بوینس آیرس آرژانتین است، فهرستی از 10 بانک بزرگ و معتبر جهان منتشر کرده که 8 مورد از آنها آمریکایی نیستند.

اعلام فهرست جدید، تصوری که راجع به قدرت و اعتبار بانک‌های سرشناس آمریکایی وجود داشت را از بین برد و نشان داد بانک‌های چینی به خوبی رقیبان آمریکایی خود را پشت سر گذاشته‌اند. "جی پی مورگان چیس" و "بانک آو امریکا" تنها نمایندگان آمریکا در این فهرست 10 تایی هستند و رتبه جی پی مورگان حتی به جایگاه هفتم تنزل یافت.

کارشناسان مسائل مالی پیش‌بینی کردند اگر جی پی مورگان هم اگر قوانین حسابداری خود را همانند رقبای خارجی تغییر دهد، این شانس را خواهد داشت تا به صدر فهرست 10 بانک بزرگ و قدرتمند جهان بازگردد. دارایی‌های بانکی عموما با سنگ ترازوی قوانین پذیرفته شده حسابداری در سراسر جهان سنجیده می‌شود. بانک‌های بین المللی از قوانین استاندارد مالی پیروی می‌کنند؛ اما بانک‌های آمریکایی در این بخش قوانین مخصوص به خود را دارند. تفاوت اصلی قوانین حسابداری بین المللی با قوانین آمریکایی در چگونگی برآورد گزارش دارایی‌های مشتق خالص تحت قانون GAAP  و دارایی‌های ناخالص مشتق تحت قانون IFRS است.

انتشار فهرست بانک‌های بزرگ جهان/ چین رقبای آمریکایی را پشت سر گذاشت+ جدول

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار