با حضور وزیر نیرو طرح انتقال آب ماهور باشت و امام‌زاده‌ جعفر گچساران افتتاح شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  با حضور وزیر نیرو، محمد حاج‌رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان پروژه انتقال آب ماهور باشت و دشت امامزاده جعفر گچساران افتتاح شد.
 
 علی لطفی در این مراسم اظهار کرد: طرح انتقال آب رودخانه زهره به زمین‌های کشاورزی ماهور باشت و دشت امامزاده جعفر با اعتبار 844 میلیارد ریالی در سال 91 کلنگ‌زنی و در سال 94 پایان یافت.
 
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه آبرسانی به 3 هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر دارای 46 کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی است.
 
این مسؤول تعداد پمپ‌های به کار رفته پروژه انتقال آب به ماهور باشت و امام‌زاده جعفر را 12 مورد عنوان کرد و افزود: ظرفیت آب دهی هر پمپ در این ایستگاه دو هزار و 100 لیتر بر ثانیه است.
 
مدیرعامل آب منطقه‌ای هدف از اجرای این طرح را تأمین آب کشاورزی به یک‌هزار و 200هکتار از زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر و سربیشه، یک‌هزار هکتار سراب ننیز و خربل، 850 هکتار پاکوه و ماهور باشت و 450 هکتار زمین در روستای بیدزرد گچساران عنوان کرد.
 
لطفی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه سالانه 36 میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران انتقال می‌یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: سطوح زیردست این شبکه به وسیله روش‌های آبیاری قطره‌ای و تیپ برای 80 درصد از اراضی زارعی و 20 درصد باغات در نظر گرفته شده است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.