مردم خودجوش همچون برنامه های عزاداری ماه های محرم و صفر متولی برگزاری یادواره های شهدا باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یادواره سردار شهید دکتر قربانعلی جلیل که در یاسوج برگزار شد، افزود: نشر فرهنگ ایثار و شسید  هادت وظیفه و ماموریت اساسی تمامی قشرهای جامعه در شرایط کنونی است.
مصطفی مهدی بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری یادواره شهدا گرامیداشت هر چه بیشتر یاد و خاطره شهیدان و بازگو کردن رشادت های مثال زدنی آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
مهدی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت موجب پیروزی کشور و ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات و تجهیزات نظامی شد.
وی عنوان کرد: ولایتمداری و روحیه شهادت طلبی از عوامل مهم اقتدار همه جانبه ایران اسلامی در عرصه بین المللی است.
مهدی ابراز داشت: دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب با روش ها و ابزارهای مختلف از جمله تهاجم فرهنگی درصدد تضعیف ولایتمداری و روحیه شهادت طلبی ملت ایران هستند اما به لطف الهی این توطئه شوم نیز خنثی خواهد شد.
وی افزود: ملت ایران به دلیل ولایتمداری و داشتن روحیه شهادت طلبی در خط ولایت و مسیر شهادت ثابت قدم هستند.
فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد و نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره، گفت: شهدا هیچ نیازی به برگزاری یادواره ندارند بلکه گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عامل زدودن غفلت و گمراهی از انسان ها است.
ستار هدایتخواه افزود: امنیت، آرامش، عزت و افتخار کنونی کشور و ملت ایران مدیون خون شهدا و جانفشانی های آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی بیان کرد: برای ادای دین به شهدا باید مسیر و آرمان های ناب آنان را ادامه داد.
هدایتخواه اظهار کرد: برای تداوم راه شهدا دو ویژگی مهم شامل ولایتمداری و روحیه شهادت طلبی لازم است.
وی عنوان کرد: دشمنان با گسترش روحیه رفاه طلبی و راحت طلبی سعی در کاهش روحیه شهادت طلبی ملت ایران دارند.
فرزند سردار شهید دکتر قربانعلی جلیل نیز در این یادواره، گفت: زنده نگهداشتن یاد شهدا برای حفظ ارزش های ناب نظام و انقلاب است.
دکتر علیرضا جلیل افزود: شهادت برترین مرگ و میراث ائمه اطهار (ع) است.
وی بیان کرد: یادواره شهدا فرصتی ارزنده برای تجدید میثاق با شهیدان و یادآوری ایثار و رشادت مثال زدنی آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
جلیل اظهار کرد: جانفشانی های شهیدان عامل عزت، شرف و استقلال کنونی کشور و ملت ایران است.
قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان اجرایی و خانواده شهدای استان در این یادواره حضور داشتند.
این یادواره به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه فتح، کنگره سرداران و شهدا و ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار و برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی و هنری شامل مداحی، سرود و قرائت دل نوشته در آن اجرا شد.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 843 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.