آبادان؛

انحصار آفت بزرگ اقتصاد کشور

قیمت معاملات بورس منصفانه تر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیرعامل بورس انرژی کشور در آبادان گفت: متاسفانه انحصار موانعی را برای توسعه بخش خصوصی ایجاد کرده که ما درصدد پیشگیری از انحصار هستیم.

سید علی حسینی ظهر افزود: برای ما افتخار است که نخستین شعبه بورس را پس از تهران در شهر آبادان و منطقه آزاد اروند افتتاح کرده ایم، جایی که شهدای بزرگی جان خود را فدا کرده تا امروز ما در آرامش و امنیت به امور زندگی خود بپردازیم.

وی گفت: بورس انرژی ایران از سال های ۱۳۱۴ شکل گرفت ولی تا سال ۱۳۴۶ تشکیلات رسمی در بورس و بازار سرمایه در ایران نداشتیم، بورس تهران از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را آغاز کرد و افت و خیزهایی بازار سرمایه ای داشت که تا اینکه در سال ۱۳۸۴ قانون بازار جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.

مدیرعامل بورس انرژی کشور افزود: این قانون به ما اجازه داد که بتوانیم نهادهای جدیدی را راه اندازی کنیم، در یک دهه گذشته تحولات بسیار خوب و بزرگی در سرمایه کشور شکل گرفته است.

حسینی گفت: مدعی آن هستیم که قیمت هایی که در معاملات از طریق مذاکره شکل می گیرد قیمت های خیلی منصفانه ای نیستند اما قیمت هایی که در سیستم حراج و بازار بورس است قیمت های منصفانه ایست و بهتر می شود از آنها برای تصمیم گیری و اطلاع رسانی و سیاست گذاری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بورس انرژی ایران در سه بخش فعالیت دارد، افزود: بخش نخست آن مربوط به معاملات فیزیکی است، کالاهایی که به صورت حراج عرضه می شوند و خریدارن احتمالی رقابت می کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، انحصار ، آفت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.