معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: قضات تا جایی که قانون و مصلحت اجازه دهد سعی می کنند محکومیت حبس برای مجرمان حاصل نشود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امینه سالاری در جشن نسیم مهر به مناسبت روز حمایت از خانواده زندانیان افزود: بر همین اساس جمعیت کیفری کنونی زندان ها ناشی از درصد کمی از پرونده های وارده به دادگستری و مراجع قضایی است.

این مقام قضائی با اشاره به کمبود نیروی قضایی در استان کرمان گفت: بازدید از زندانها توسط قضات به صورت مستمر انجام می شود.
وی تاکید کرد: حضور قضات در زندان ها با هدف کمک به مددجویان و بررسی راهکارهای کمک به آزادی این افراد انجام می شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: قضات در مراجع قضایی بنا به اقتضائات قانونی و سازمانی اقدام به صدور حکم می کنند و با حضور در زندان ها، احساس رافت و کمک به مددجویان بیشتر شده و زمینه های کمک به آزادی این افراد بررسی می شود.
وی خاطرنشان کرد: زندانیان نباید احساس کنند که درخواست و پیگیری های آنها از مراجع قضایی بی پاسخ می ماند زیرا همه درخواست های وارده مورد رسیدگی قرار می گیرد و اگر در مواردی اقدامی انجام نمی شود به دلیل نبود راهی برای کمک است.
سالاری گفت: زمان بر بودن رسیدگی به پرونده ها نشان می دهد که نیروی قضایی موجود در مراجع قضایی، متناسب با حجم پرونده های وارده نیست.
وی در ادامه سخنان خود گفت: اقدامات انجمن حمایت زندانیان در کمک به خانواده مددجویان و مراقبت های بعد از خروج، قابل تقدیر است.
معاون دادستان کرمان اظهار کرد: انجمن حمایت زندانیان با حجم اعتبارات کم در برابر حجم زندانیان با مدیریت مناسب اقدامات خوبی در مسیر کمک به خانواده زندانیان انجام می دهد.
وی یادآور شد: خانواده زندانیان با ورود مددجویان به زندان ها دچار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شوند و در این بین همسر زندانی، بیشترین فشارها را تحمل می کند تا خانواده اش دچار مشکل نشوند.
وی بر لزوم حمایت خانواده ها از مددجویان زندان ها تاکید کرد و گفت: بدترین وضعیت را زندانیانی دارند که احساس می کنند فراموش شده اند.
سالاری گفت: معتقدم تلاش خانواده ها برای کمک به مددجویان از تلاش های واحدهای قضایی اهمیت بیشتری دارد و مقدس تر است زیرا کمک های دست اندرکاران قضایی با نیت خیر و البته از باب وظیفه است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مجازات ، حبس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.