همایش سلامت خانواده و تعالی جمعیت با شعار "ایرانی جوان" امروز در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ این همایش در راستای منویات رهبر معظم انقلاب که در 14 بند سیاست های جمعیتی را به حوزه سلامت ابلاغ کرده بودند، برگزار شد.
در این همایش یک روزه که صبح امروز با حضور اعضای گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس استان در رشت برگزار شد، سیاست های ابلاغی جمعیت رهبر معظم انقلاب که شامل ارتقای سلامت مادر و کودک، افزایش کودک، تکریم خانواده، افزایش ازدواج و کاهش طلاق بوده است، مورد بررسی قرار گرفت و همچنین چالش های پیش رو نیز هم اندیشی شد.
محمد امین کنعانی، عضو هئیت علمی دانشگاه گیلان در این همایش تخصصی گفت: کاهش زاد و ولد و تک فرزندی یک زنگ هشدار برای کشور است و اگر چنین سبک زندگی در جامعه رواج کند، کشورمان در 30 سال آینده یک کشور پیر و سالخورده در جهان تبدیل خواهد شد.
وی به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در توجه به ایرانی جوان در آینده اشاره کرد و افزود: باید با رفع چالش ها بتوانیم بین باروری و رشد جمعیت نظم ایجاد کنیم.
کنعانی همچنین با اشاره به افزایش نرخ سالمندی در استان گفت: گیلان جزء استان های پیر کشور است که این معضل  می تواند یک معضل در بالندگی و توسعه اقتصادی جامعه باشد.
در این همایش محمدصادق محسن زاده، عضو هئیت علمی دانشگاه نیز درباره مبانی اسلامی درباره فرزندپروری گفت: قرآن کلام خدا و کتاب راهنمای زندگی است و باید با الگوگیری از کلام وحی، زمینه زندگی سعادت بخش را برای خویش فراهم کنیم.
وی به تهاجم فرهنگ غرب در تغییر سبک زندگی اشاره کرد و گفت: باید با تکریم خانواده و تغییر سبک زندگی بتوانیم ضمن تربیت کودکان صالح به تنظیم جمعیت جوان کشور نیز توجه کنیم.
محسن زاده خاطرنشان کرد: اشاعه سرمایه های فرهنگی و اجتماعی، رفع مشکلات اقتصادی و رفع معضل بیکاری عزم جدی مسئولان و مردم را در سازندگی جامعه و ساختن ایرانی جوان می طلبد.
در پایان این همایش به همه شرکت کنندگان گواهی دوره آموزشی 6 ساعته اعطا شد.
30 اردیبهشت تا 5 خرداد ماه هفته جمعیت است.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.