مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل گفت: سالانه ‌۱۰ هزار نفر وارد زندانهای استان اردبیل می شوند که به تبع خروجی‌ها نیز به همان میزان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مراد فتحی در جشن نسیم مهر در تالار اندیشه مشگین‌شهر اظهار داشت: ساماندهی مسائل و مشکلات خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد در سطح استان اردبیل نیازمند افزایش تعامل مردم و نهادهای دولتی است و در این راستا کوچکترین کمک نیز ارزشمند است و می‌تواند گره‌گشای مشکلات این خانواده‌ها باشد.

وی گفت: طرح شکایات برای موضوعات کوچک و بی‌اساس سبب بازداشت شدن فرد شده که این یک شب بازداشت شدن،60 درصد آمار ورودی‌ زندان‌های استان را تشدید می‌کند که حتی در صورت حکم قاضی مبنی بر مرخصی زندانی، فرد شاکی جلوی آن را مسدود می‌کند که نیاز است در راستای حل مسائل کوچک خویشتن داری داشته و به جای مراجعه به دادسراها به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل بیان کرد: سالانه ورودی‌های استان اردبیل 10 هزار نفر است که به تبع خروجی‌ها نیز به همان میزان است که با احتساب خانواده‌ها و شاکی می‌توان حدس زد چه تعدا افراد درگیر دستگاه قضا هستند.

فتحی در ادامه گفت: خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد به سبب نوع نگرش مردم در جامعه از بازگو کردن مشکلات خود عاجز هستند و سعی می‌کنند تا مشکلات خود را پنهان کنند و در این زمینه برحسب سفارشات دین اسلام نیز همکان مکلف برای کمک‌رسانی به این خانواده‌ها و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.