همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران با محوریت بازشناسی تاریخ پزشکی خراسان، روز چهارشنبه در مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در آغاز این همایش گفت: تاریخ، هویت ملت است و در حالی که کشورهای نوظهور و بدون تاریخ، سرگرم تاریخ سازی برای خود هستند، در ایران به شناخت هویت تاریخی ملت بها داده نمی شود.

عباس شیخ الاسلامی با انتقاد از استقبال نکردن دانشجویان پزشکی و تاریخ از این همایش افزود: یکی از دلایل این مشکل ناآشنایی دانشجویان در حوزه تاریخ و هویت شناسی است که در این حوزه کار عمیقی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ملت ایران معادن و گنجینه های بزرگی در تاریخ خود دارد که این مساله که نسل آینده با آنها آشنا نشده و هویت خود را نشناخته نشان دهنده قصور مسئولان مربوط است و باید در این زمینه آسیب شناسی صورت بگیرد.

وی با انتقاد از هدف شدن کسب مدرک، گفت: برای شناخت این هویت اسلامی-ایرانی باید کتب خطی و قدیمی بازخوانی و پژوهش شود اما مراکز اسناد کتب خطی خلوت تر از آن است که بتوان امیدی در این خصوص داشت.

شیخ الاسلامی افزود: پزشکی دارای سابقه بومی است و برای اینکه مانند دیگر رشته ها به صورت یک علم وارداتی تبدیل نشود باید تاریخ تطور طب در تمدن اسلامی و ایرانی مطالعه و بررسی شود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.