رئیس محیط زیست رشتخوار از تلف شدن دو قلاده روباه و یک خارپشت بر اثر سهل انگاری یک کشاورز این شهرستان درخراسان رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید توانا افزود: این حیوانها در استخر ذخیره آب کشاورزی در روستای اکبرآباد این شهرستان گرفتار و تلف شده بودند.

وی افزود: پس از گزارش دوستداران محیط زیست مبنی بر اتلاف برخی گونه های حیات وحش در این استخر آب، ماموران یکان حفاظت محیط زیست به محل یاد شده رفته و لاشه دو قلاده روباه نر و ماده و یک خارپشت گوش بلند را از آب بیرون کشیدند.

وی افزود: شکاربانان در این ماموریت یک بزمجه بیابانی را، که به علت عایق بندی 'ژئوممبر' و عدم حصارکشی پیرامون استخر، در آب گیر افتاده و هنوز زنده بود از مهلکه نجات دادند.

توانا گفت: پرونده متشکله به همراه متخلف به مراجع ذیصلاح قضایی ارجاع و با دستور اکید دادستان عمومی و انقلاب رشتخوار، کار فنس کشی دور استخر آغاز شد.

وی گفت: متخلف ضمن پذیرش قصور خود متعهد شد مبلغ 19 میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست را پرداخت کند.

وی با اشاره به سطح صیقلی و شیب زیاد این گونه استخرها که به شکل یک تله مرگبار عمل می کند، خواستار ارائه تذکر لازم از سوی مبادی مربوط به شرکتهای پیمانکار و کشاورزان متقاضی در این زمینه به منظور جلوگیری از حوادث مشابه و اتلاف مظلومانه حیات وحش شد.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.