بیش از 3 میلیون و 430 هزار نفرپارسال از خدمات تالارهای مطالعه و امانت، کتابخانه‌های تخصصی، تالار محققان و بخش شنیداری و دیداری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره کتابخانه عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی افزود: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در سال 94، به بیش از 3 میلیون و 430 هزار نفر مراجع در کتابخانه‌های تخصصی، تالارهای مطالعه و امانت، تالار محققان و واحد شنیداری-دیداری خدمات‌رسانی کرده است.

محمد مشایخی گفت:  دراین مدت بیش از 326 هزار نسخه کتاب از این کتابخانه به امانتگرفته شده که از این تعداد، 280 هزار نسخه کتاب از بخش گردش کتاب آقایان و بانوان و بیش از 47 هزار نسخه کتاب از تالارهای جوانان و نوجوانان دختر و پسر به امانت گرفته شده است.

وی افزود: تنها در تالارهای قفسه‌باز آقایان و بانوان و بخش نوجوانان و جوانان دختر و پسر این کتابخانه، افزون بر یک میلیون و 90 هزار نسخه کتاب مطالعه شده که از این تعداد، بیش از یک میلیون و 30 هزار نسخه کتاب مربوط به تالارهای قفسه‌باز و افزون بر 135 هزار نسخه کتاب مربوط به تالارهای نوجوانان است.

مشایخی تصریح کرد: تعداد مراجعین کتابخانه مرکزی تنها در بخش‌های گردش کتاب، قفسه‌باز و تالارهای نوجوانان، پارسال از مرز 890 هزار نفر گذشته است.

وی کتابخانه‌های تخصصی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را جزو مهم‌ترین و پر مراجع‌ترین بخش‌های این کتابخانه دانست و گفت: کتابخانه‌های تخصصی پارسال بالغ بر 521 هزار نفر مراجع داشته که از این میان، کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم‌السلام با عنوان کتابخانه جامع گوهرشاد، با رقم 352 هزار نفر مراجع ، بیشترین تعداد مراجعه‌کننده را داشته است.

رئیس اداره کتابخانه عمومی آستان قدس رضوی ادامه داد: پس از آن، کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث با 65 هزار نفر، کتابخانه تخصصی ادبیات با بالغ بر 56 هزار نفر، کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی با بیش از 25 هزار نفر و کتابخانه تخصصی جغرافیا با افزون بر 12 هزار نفر، بیشترین تعداد مراجع‌کننده را داشته‌اند.

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با زیربنایی به مساحت بیش از 28 هزار و 800 متر مربع مطابق با استاندارهای بین‌المللی و با رعایت اصول معماری اسلامی-ایرانی بنا شده و همسو با پیشرفت تکنولوژی، مجهز به امکانات روز دنیا در زمینه کتاب‌داری است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار