از نیروهای عملیاتی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن تبریک این روز اظهار داشت: فعالیت‌های یگان‌حفاظت مقدس است چرا که در حقیقت آنها وظیفه نگهبانی از مواریث‌فرهنگی کشور را به عهده دارند.

محمد مهدی شرافت ضمن اشاره به اینکه سخت ترین کار در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در حوزه میراث فرهنگی است، عنوان کرد: اگر تخریب، حفاری غیرمجاز و یا ... در این شهری صورت پذیرد اثرات جبران ناپذیری در بر خواهد داشت و ما باید جوابگو باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: حفاظت از میراث فرهنگی مسئولیت سنگینی است و ما باید تا زمانی که هستیم آن را حفظ نموده و این امانت را به نسل های بعد تحویل نماییم.

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به کثرث آثار تاریخی در استان یزد و همچنین ثبتی بودن بافت تاریخی و منحصر به فرد شهر یزد وظیفه خطیری بر عهده نیروهای یگان حفاظت این استان می باشد و آنها باید با تمام توان انجام وظیفه نمایند.

شرافت ضمن اشاره به معماری خاص بافت تاریخی یزد، گفت: مصالح به کار رفته در معماری سنتی یزد خشت است که هم اکنون به عنوان یکی از بحث های اصلی ما مطرح است و ما امیدواریم با تلاش مراکز دانشگاهی و پژوهشی آموزش های لازم درخصوص استفاده از خشت صورت پذیرد تا بتوانیم با الگوی شهرسازی که مطابق با بافت خاص و شاخص شهر تاریخی ما است، یزد را به عنوان پایتخت معماری خشتی ایران معرفی نماییم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با انجام پذیرفتن ساخت و سازها طبق اصول و معماری خاص بافت های تاریخی و همچنین رعایت برخی از نکات از جمله ارتفاع و نما، می توانیم به جریان داشتن زندگی در بافت تاریخی کمک نماییم.

گفتنی است: در پایان این مراسم با اهدای لوح و یادبودی از صنایع دستی از نیروهای فعال و زحمتکش یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان یزد تقدیر و تشکر گردید.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.