همدان؛

فعالیت 458 محفل قرآنی در استان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از فعالیت بیش از ٤٥٨ محفل قرآنی در استان همدان در راستای تبلیغ و ترویج قرآن خبر داد.

فعالیت 458 محفل قرآنی در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاضل عبادی اظهار داشت: سال گذشته ٨٣٢ مسجد برنامه طرح تلاوت نور را برگزار کرد و ٨٢ مسابقه قرآنی نیز برگزار شد.


وی ادامه داد: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و ارگان‌های غیردولتی تشکیل شده است.

عبادی افزود: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی با هدف هماهنگی بین دستگاه‌های فعال غیر‌دولتی در سال ۹۳ و ۹۴ برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه قرآن انجام داد، ۳۰۱ مؤسسه و مراکز قرآنی دارای مجوز تحت پوشش دستگاه‌های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد فعالیت می‌کنند.

عبادی از فعالیت بیش از ٤٥٨ محفل قرآنی در استان همدان در سال گذشته در راستای تبلیغ و ترویج قرآن خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته ٨٣٢ مسجد برنامه طرح تلاوت نور را برگزار کرد و ٨٢ مسابقه قرآنی نیز برگزار شد، همچنین بیش از ٣٠ هزار و ٥٠٠ نفر به صورت رسمی نیز در رشته‌های مختلف قرآنی آموزش دیده و در آزمون های مختلف شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: تقویت معرفت دینی و حمایت از تشکل‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت که بنیاد قرآن استان همدان نمونه بارز آن است از اهداف شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی است، در این راستا انجمن حافظان و قاریان قرآن در همه شهرستان‌های استان تشکیل شده است.

عبادی با اشاره به برنامه‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه قرآن و عترت، خاطرنشان کرد: اعتبارات این اداره کل را به سه بخش تقسیم کرده‌ایم که شامل فعالیت‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

وی تصریح کرد: این اداره کل برای ماه مبارک رمضان هم برنامه‌های ویژه ای دارد که از آن جمله می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های تجسمی، برگزاری همایش‌های علمی و فرهنگی،  اجرای شب شعر برگزاری جشن رمضان، جشنواره تصویرسازی آیات قرآن کریم توزیع قرآن و نهج‌البلاغه، تشکیل خانه‌های نور، و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار