او می گوید خبرنگار نیمه جنگی را نگاشتم تا برخی گفته ها و ناگفته های دفا ع مقدس را برای نسل جوان بازگو کنم.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ خبرنگار نیمه جنگی عنوان کتابی است که مسعود بابا زاده که در ایم دفاع مقدس به عنوان یک خبرنگار رادیویی در صحنه حضور داشت به رشته ی تحریر در آورده است.

این کتاب در روز سوم خرداد ماه سال 1395 رونمایی شد و این بهانه ای بود که ما نشست صمیمی با نویسنده ی این کتاب داشته باشیم.

سین:لطفا خودتون رو برای ما معرفی کنید؟

جیم:مسعود بابازاده هستم که در سال 1339 در زنجان متولد شدم.




خبرنگار نیمه جنگی

سین:چرا کتاب راجع به خبرنگاران نوشته شد؟

جیم:از دوران کودکی و نوجوانی علاقه به خبرنگاری و ثبت و ضبط وقایع داشتم و در دوران انقلاب صدای تظاهرات مردمی را با ضبط صوت شخصی خودم ضبط می کردم و در دوران دفاع مقدس هم به عنوان گوینده ی برنامه رادیویی جنگ در صدا و سیما حضور داشتم و همچنین با حضور در جبهه های جنگ با رزمندگان مصاحبه می کردم.

سین:چرا اسم کتاب خبرنگار نیمه جنگی است؟

جیم:این کتاب به حرمت شهدای خبرنگار نظیر شهید غلامرضا رهبر،محمود صارمی وشهید کاظم اخوان و شهیدان عرصه ی خبر اینگونه نام گرفت.


خبرنگار نیمه جنگی


سین:شهدای شاخصی که شما با آنها مصاحبه داشتید چه کسانی بودند؟

جیم:مصاحبه های زیادی با سرداران و رزمندگان جنگ داشته ام و حتی با جنگ زده هایی که در زنجان ساکن شده بودند مصاحبه می کردم که یکی از این مصاحبه ها با شهید داوود ایمانی است.

سین: مطالب کتاب در چه مسیری حرکت می کند؟

جیم:این کتاب در رابطه با رزمنده ای است که از خانه ی خود به قصد جبهه و جنگ حرکت می کند و تمام وقایع به صورت خاطره و داستان پیش می رود.


خبرنگار نیمه جنگی


سین:چه توصیه هایی برای خبرنگاران جوان در عرصه ی خبر و جنگ دارید؟

جیم:خبرنگاران رسالت خبررسانی را دارند و در واقع ثبت لحظه های تاریخی را انجام می دهند،موظفند تمام وقایع و حوادث را آنگونه که هست ثبت و ضبط نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.