عضو هیئت علمی دانشکده زبان دانشگاه تهران گفت: اجرای تئاتر با زبان‌های خارجی سبب تقویت حافظه و بالارفتن انگیزه دانشجویان این دانشگاه می‌شود.

فرزانه اعظم لطفی عضو هیئت علمی دانشکده زبان دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره تئاتر دانشجویی به زبان‌های خارجی اظهارداشت: این جشنواره با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارتباط دانشجویان کشور با هم دانشگاهیان خارجی، انتقال و تبادل فرهنگ و تمدن غنی ایران به آنها است.

وی بیان کرد: این کار برای اولین بار در دانشکده زبان دانشکده تهران به اجرای تئاتر دانشجویی به زبان‌های ژاپنی، اسپانیایی، ایتالیایی، هندی، فرانسه، اردو و انگلیسی برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده زبان در خصوص برگزاری تئاتر در رشته های تحصیلی دانشجویان گفت: هر یک از دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی شان در زمینه‌های ادبیات مفاخر و کلاسیک به زبان‌های خارجی به اجرای تئاتر می‌پردازند.

لطفی ادامه داد: متاسفانه دانشجویان به خاطر نداشتن انگیزه و یک نواختی درس‌ها دچار افت تحصیلی می شوند و این برنامه  بهانه‌ای برای تقویت حافظه و بالا بردن انگیزه یادگیری مهارت‌های مختلف است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف این جشنواره تربیت مترجمان هم زمان زبان‌های خارجی در این دانشگاه است و دانشجویان با اجرای تئاتر به زبان غیر مادری به تقویت اصطلاحات زبان مورد نظر خود می پردازند.

وی در پایان گفت: به دلیل استقبال فراوان در سال این جشنواره در حوزه شاهنامه فردوسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.