رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران گفت: سرخس يكي از مهمترين و استراتژيك ترين مناطق كشور است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی محمد خزاعي در همايش بين المللي فرصت هاي طلايي حمل و نقل و ترانزيت در منطقه ويژه اقتصادي سرخس با اشاره به مزيت هاي منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: توسعه اقتصادي ،وجود منابع گازي و سد دوستي ، ريل عريض و نرمال ، نقطه اتصال شمال به جنوب و زير ساخت هاي آماده 5 مزيت برجسته منطقه ويژه اقتصادي سرخس است.

وی گفت: سرخس شاهراه ارتباطي با كشورهاي آسياي ميانه و آسياي دور مي باشد و عمده ترين مزيت ها را در بين مناطق ويژه و آزاد به خوداختصاص داده است.

رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران افزود:فرودگاه بين المللي الماس سرخس با باندي به طول 4 كيلومتر و عرض 60 متربرندي متفاوت به مزيت هاي منحصربفردی به منطقه ويژه بخشيده است.

خزاعي با تاكيد بر نقش مهم سرخس در استان و كشور گفت: دولتمردان ،مسئولان استان و آستان قدس تبديل منطقه ويژه به آزاد سرخس را سرعت بخشندتا تحولي عظيم در شرق كشور و با اين ظرفيت ها و پتانسيل ها ايجاد شود.

وي افزود: شركت هاي حمل و نقل داخلي و خارجي مي توانند با امنيت سرمايه گذاري نمايند زيرا مناطق ويژه قوانين خاص خود را داراست و كريدور شرق ايران از برنامه هاي اساسي دولت تدبير و اميد است و زمينه را براي حضورسرمايه گذاران آماده مي كند.

معاون وزير اقتصاد تصريح كرد: بر اساس قانون فيپا سرمايه گذاران خارجي ازضمانت ها و حمايت هاي دولت برخوردار خواهند بود و هيچ دستگاه و ارگاني حق ندارد در كار صادرات سرمايه گذاران خللي ايجاد كند.

خزاعي خاطرنشان كرد: سرخس در استان و كشور مهم و اهميت بسياري دارد زيرا داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي ويژه در حد كشوري كوچك مي باشد.

شايان ذكر است همايش بين المللي فرصت هاي طلايي حمل و نقل و ترانزيت باحضور سفرا و نمايندگان اقتصادي و حمل نقل 12 كشور در منطقه ويژه اقتصادي سرخس برگزار شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.