سرخس با صرفه ترین راه مبادلات با کشورهای آسیای میانه

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت:بالاترین مزیت منطقه ویژه سرخس دارا بودن انرژی و حمل و نقل می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، محمد مهدی مروج الشریعه معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در همایش بین المللی فرصت های طلایی حمل و نقل در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: مطالعات طرح آمایش سرزمینی که در سال 86 در استان خراسان رضوی انجام شد سرخس به تنهایی خود یک منطقه بر اساس 18 شاخص استان برگزیده شد.

وی گفت: سرخس پتانسیل و ظرفیت های بالایی در استان و کشور دارد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: منتخب مردم این حوزه انتخابیه تلاش کند گره تبدیل منطقه ویژه به منطقه آزاد باز شود تا حق این شهر انرژی و چهارراه ترانزیت برآورده شود.

مروج الشریعه تصریح کرد: دستاورد این همایش می تواند از یک سو در توجه به سرخس مهم واقع شود و از سوی دیگر می تواند در کارگروه شرق کشور با حضور روسای اتاق های بازرگانی استان های عضو این کارگروه ارائه شود تا سرمایه گذاران از این منطقه ویژه و منحصر بفرد استفاده نمایند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گفت : ترانزیت کالا با ریل عریض منطقه ویژه سرخس می تواند از سرخس تا سیبری بدون تعویض بوژی پیش رود و این تحولی در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالا می باشد.

مروج الشریعه خاطرنشان کرد: تولیت جدید آستان قدس با رویکردی نو نقش مهم و تاثیر گذاری را در برطرف سازی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سرخس عهده دار است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.