دو نسل از جنگ فاصله گرفته‌ایم و می‌توان به مضامین دفاع مقدس از نگاه‌های تازه‌ای مانند شهدای تازه تفحص شده و مدافعان حرم پرداخت.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ دومین نشست تخصصی شعر كودک و نوجوان با عنوان «شعر كودک و نوجوان دفاع مقدس» عصر دوشنبه سوم خرداد 1395 در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست كه با حضور شاعران و نویسندگان حوزه كودك و نوجوان همراه بود، سیدصادق رضایی، رییس حوزه هنری استان تهران، ضمن تبریك اعیاد شعبانیه، به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و بیان كرد: نقش هنرمندان در بازگویی قهرمانی های دلاوران دفاع مقدس بسیار پررنگ است.

وی با اشاره به نقش پررنگ نیروی دریایی در آزادسازی خرمشهر گفت: در دیداری كه با مسئولان نیروی دریایی داشتیم، گلایه داشتند كه چرا به این قهرمانان اشاره‌ای نمیشود. ما به آنها پاسخ دادیم چون شما اجازه نداده‌اید نویسندگان و هنرمندان از نزدیك با شما آشنا شوند.

رضایی ادامه داد: آنچه به مسئولان نیروی دریایی گفتیم این است كه لازم است خاطرات این افراد نوشته شود تا وقتی هنرمندان رشته های مختلف میخواهند به تولید اثر بپردازند، در تحقیقاتشان منبعی داشته باشند كه با استناد به آن خلق اثر كنند.

در ادامه، بابك نیك‌طلب، شاعر و مجری این نشست، درباره بیان دفاع مقدس از زبان شاعران گفت: نگاه شاعران كودك و نوجوان به مقوله دفاع مقدس همواره در آثارشان نمود داشته است و آثار شاخصی در این زمینه داشته ایم مانند ستاره باران از بیوك ملكی، از این ستاره تا آن ستاره از سلمان هراتی، مثل چشمه مثل رود از قیصر امین پور و ...

دبیر شورای شعر كودك و نوجوان ادامه داد: با این حال هنوز كه هنوز است جا دارد در این زمینه كار كنیم و امیدواریم شاعران جدید برای كودكانی كه فاصله بسیاری از دفاع مقدس و شعر آیینی دارند، اشعاری بسرایند.

این شاعر تاكید كرد: اشعار دفاع مقدس با محوریت كودكان و نوجوانان در كتابهای درسی وارد شده اما مساله اینجاست كه بعضی از شاعران تنها از خاطرات خودشان از جنگ میگویند در حالی كه دو نسل از جنگ فاصله گرفته ایم و میتوان به مضامین دفاع مقدس از نگاه های تازه ای مانند شهدای تازه تفحص شده و مدافعان حرم پرداخت.

وی همچنین گفت: بسیاری از این اشعار كه درباره كودكان و دفاع مقدس است پراكنده است و جا دارد این اشعار گردآوری شود و مطمئن باشیم مورد استقبال واقع می‌شود. 


انتهای پیام/


برچسب ها: ادبیات ، نیک طلب ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار