قایم مقام موسسه اموزش عالی بینالود مشهد از برگزاری سمپوزیوم بین المللی بافت های تاریخی,معماری و شهرسازی معاصر,چالش ها و فرصت ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی, دکتر بهزاد علیزاده با بیان اینکه یکی از رویکردهای برگزاری این سمپوزیوم ایجاد همگرایی و هم افزایی بین سازمان های مختلف است,گفتاین سمپوزیوم در ششم خرداد ماه امسال در تالار شهر مشهد برپا می شود.

وی افزودسمپوزیوم بین المللی بافت های تاریخی,معماری و شهرسازی معاصر,چالش ها و فرصت ها به همت موسسه اموزش عالی بینالود مشهد و با مشارکت شورای اسلامی شهر مشهد برگزار می شود.

مقام موسسه اموزش عالی بینالود مشهد با اشاره به اینکه سالانه کنگره و کنفرانس های علمی متعددی در این دانشگاه برگزار می شود, خاطرنشان کرد هم اکنون ۳ هزار دانشجو در دو مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند.

علیزاده گفتموسسه اموزش عالی بینالود مشهد در سال گذشته موفق به کسب جایگاه دوم دانشگاهی شد وارتقای جایگاه علمی این دانشگاه مدیون مشارکت در عرصه های مختلف تولید علم و همچنین انعقاد تفاهم نامه های متعدد با دانشگاه های معتبر جهانی است.

وی افزودسال گذشته اولین مجتمع ورزشی در این دانشگاه افتتاح شد و هم اکنون ۳۵ رشته تحصیلی در این دانشگاه ارایه می شود.

دکتر جهان تیغ,دبیر علمی این سمپوزیوم هم در نشست خبری خاطرنشان کرد سه بخش مهم و کلیدی در این سمپوزیوم تدارک دیده شده است که بخش اول و دوم به ارایه مقاله ها و سخنرانی با حضور اساتید مجرب در حوزه معماری و شهرسازی از داخل و خارج کشور اختصاص دارد.

وی گفتبخش سوم این سمپوزویم به منظور بحث و تبادل نظر میان اساتید حوزه معماری و شهرسازی برنامه ریزی شده است که نتایج بحث و گفت وگوی نهایی اساتید,متخصصان و دست اندر کاران حوزه شهری به سازمان های زیر ربط ارجا داده می شود.

دکتر اعظمی, رییس مرکز پژوهش های اسلامی شهر مشهد هم گفتمسیله بافت فرسوده در شهر ها از اولویت های اصلی مورد مطالعه در مرکز پژوهش های اسلامی این شهر است.

وی افزودمسیله بافت فرسوده در شهرها کیفیت زندگی را از جوانب مختلف همچون اجتماعی,اقتصادی و امنیتی تحت تاثیر قرار می دهد و باید به اثار مخرب این پدیده پرداخته شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.