دهمین همایش انجمن ديرينه شناسي با حضور اندیشمندان مطرح ایران وجهان در اردوگاه بین المللی شهید رجایی باغرود نیشابور برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رییس دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی دانشور نیشابور گفت: در این همایش دانــش پــژوهان، صاحـبان انـدیشه و اندیشمندان مطرح ایران وجهان آخـرین دستاوردهاي علمی ،پژوهشی را ارایه می دهند.

احمد رئوفیان گفت: این همایش با محوریات ریز دیرینه شناسی ، دیرینه شناسی بی مهرگان ، دیرینه شناسی مهره داران ،دیرینه شناسی گیاهی، دیرینه شناسی، دیرینه شناسی اثر فسیلها، بوم شناسی دیرینه، جغرافیای زیستی دیرینه ، چینه نگاری زیستی، چینه نگاری سنگی، چینه نگاری رخدادی، چینه نگاری ایزوتوپی، انقراض و عوامل کنترل کننده آن و زمین باستان شناسی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: روزهای اول و دوم همايش به سخنرانيهاي علمي و ارائه مقاله­‌ها و روز سوم به بازديدهاي علمي اختصاص يافته است مقاله‌هايي که به صورت سخنراني پذيرفته مي‌شوند در مدت زمان 15 دقيـقه ارائه شده و 5 دقيقه زمان براي پرسش، پاسخ و بحث در نظر گرفته مي‌شود ومقاله‌هاي پذيرفته شده به عنوان پوستر در يک زمان 2 ساعته بر روي تابلو به بحث و هم انديشي گذاشته مي شوند.

رییس دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی دانشور نیشابور گفت: بازديدهاي علمي در مسير کوههاي بینالود، توالیهای ژوراسیک و ائوسن و نیز یک بازدید ویژه از معدن فیروزه نیشابور برگزار خواهد شد.

رئوفیان افزود: انجمن ديرينه شناسي ايران به منظور تـشويق و قدرداني از مـؤلفان و مترجمان کتاب در زمينه­ هاي مختلف دانش ديرينه شناسي، کتابهاي چاپ شـده در سـال را توسط هيأت داوران مورد بررسي قرار داده و از ميان آنها کتابهايي را که امتياز کافي کسب نمايند، در مـراسم اختتاميه هـمايش معرفي و از پديد آورندگان آنها تقديـر به عمل خـواهد آورد.

رییس دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی دانشور نیشابور تصریح کرد: دهمین همایش انجمن ديرينه شناسي ايران با همکاری دانشگاه فرهنگیان ایران ، دانشگاه فردوسی مشهد ، انجمن ديرينه شناسي ايران وانجمن رسوب شناسی ایران برگزار می گردد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.