نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی کرمانشاه در اجلاسیه ی ستادهای استهلال مناطق قومی کشور گفت:شیعه و سنی باید از جزییات دوری کنند و مصالح اسلام را در نظر بگیرند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله علما در جمع علمای تراز اول سنی و شیعه ی 9 استان کشور با اشاره به اینکه رویت هلال از مسایل مهمی است که تمام زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد گفت: تمام اسلام و معنویات اسلام در ماه رمضان خلاصه می شود چون ماه طهارت، ایمان و اسلام است.
در ادامه ماموستا ملا محمد محمدی امام جمعه ی اهل سنت کرمانشاه گفت: وحدت شیعه و سنی در مسئله ی استهلال بر عزت مسلمین می افزاید.
حجت الاسلام قریشی نماینده ی ولی فقیه در آذربایجان غربی هم در این اجلاسیه گفت: متاسفانه امروز برخی از روشنفکران تلاش می کنندماههای قمری را در کشور کمرنگ و ماههای شمسی را پررنگ جلوه دهند در حالیکه عبادات مسلمین با استهلال و ماههای قمری عجین شده است.
در ادامه حبیب الرحمان مطهری مدیر و مدرس مدرسه ی احناف خواف گفت :مسئله ی استهلال از صدر اسلام تاکنون مورد توجه علما و فضلا ی دین بوده و دو مسئله ی مهم حج و ماه مبارک رمضان به رویت هلال مربوط است.
ماموستا ابوبکر خوجملی عضو ستاد استهلال گلستان و از دیگر سخنرانان این اجلاسیه  گفت:خوشبختانه به یمن وجود رهبر معظم انقلاب شیعه و سنی در کشور از وحدت برخوردارند.
حجت الاسلام هاجری دبیر ستاد استهلال مناطق قومی کشور هم گفت:علمای شیعه و سنی گرد هم آمده اند تا مانند سالهای قبل آگاهانه و هوشمندانه با تکیه بر آیات قرآن کریم معنا و مفهوم حقیقی استهلال را مبنایی برای شکوه و عظمت مسلمان قرار دهند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، شیعه ، سنی ، کفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.