رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: به موازات پیشرفت فناوری ها، دستگاه های قضایی نیز باید با دانش و تکنیک خود را تطبیق دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  جواد جهانشیری در همایش جرایم رایانه ای در شبکه های اجتماعی دردانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد با اشاره به اینکه اگر دانش سایبری نداشته باشیم، باید منتظر تهدیدهایی در این فضا باشیم، افزود: دسترسی غیر مجاز به داده ها، جرایم علیه صحت و تمامیت داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی، جعل رایانه ای تخریب و اخلال در داده های سامانه های رایانه ای و مخابراتی و... را می توان از جرائم سایبری نام برد.

وی به بیان تفاوت های جرایم سایبری و سنتی پرداخت وگفت: تحصیلات بالا، سنین پایین، هوش زیاد، کنجکاوی و پشتکار بالا، عدم نیاز به همکار، نداشتن محدودیت جغرافیایی و مکان ثابت و عدم محدودیت زمان از ویژگی‌های مجرمان سایبری است که درست نقطه مقابل مجربان سنتی قرار دارند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، با اشاره به عوامل موثر در وقوع جرم افزود: پایین بودن سطح سواد کاربران، مشکلات فرهنگی و اخلاقی، سهولت ارتکاب و پنهان ماندن مجرمان، افزایش تعداد کاربران و در نتیجه قربانیان را می توان از عوامل تاثیر گذار در وقوع جرم برشمرد.

جواد جهانشیری فرایند رسیدگی به جرایم سایبری را از طریق اخبار واصله و گزارشات مردمی، پرونده ها و مرجوعات ارسالی به پلیس فتا و.. دانست و افزود: این پرونده ها در پلیس فتا شکل گرفته و کارهای تحقیقاتی در زمینه جرم آغاز می شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.