«رئیس جمهور صربستان «آلکساندر ووچیچ» رهبر حزب پیشرو را که از حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان برخوردار است مامور تشکیل دولت جدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس جمهوری صربستان روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه ساختار دولت جدید بر عهده حزب پیشرو است که بیشترین حمایت نمایندگان را در مجلس دارد، گفت بر این باور است که در دولت جدید علاوه بر شورای مجارهای ووی وودینا، این امکان وجود دارد که نمایندگان برخی از دیگر احزاب و یا گروه های شهروندی که به پارلمان راه یافتند در دولت جدید حضور پیدا کنند.

نیکولیچ برای تشکیل دولت جدید پس از مشورت با 11نماینده سیاسی و یا گروه شهروندان که به ساختار جدید مجلس راه یافتند در جمع خبرنگاران گفت که وی از دولت آینده حمایت و برای آن آرزوی موفقیت می کند.

وی گفت که دولت جدید از جمله با چالش های زیادی از جمله وضعیت کنونی در اتحادیه اروپا، بحران مهاجرین،،تقویت شدید جناح راستگرا در سراسر اروپا، بحران اقتصادی، تامین سرمایه گذاری کافی در صربستان و بالا بردن تولیدات جهت حضور در بازار دیگر و توسعه کشلاورزی رو به رو است.
رئیس جمهوری صربستان همچنین تاکید کرد که بلافاصله پس از تشکیل ساختار جدید مجلس اعلام خواهد کرد که آلکساندار ووچیچ رهبر حزب پیشرو مامور تشکیل دولت جدید خواهد بود.

در انتخابات زود هنگام پارلمانی که 24 اپریل برابر با 5 اردیبهشت امسال برگزار شد علاوه بر حزب پیشرو که 131 کرسی را در ساختار جدید مجلس به خود اختصاص داده است، ائتلاف حزب سوسیالیست و وحدت صربستان 29 کرسی، حزب رادیکال22 کرسی، حزب دمکراتیک و احزاب ائتلافی در آن 16نماینده، جنبش (دیگه بس است) با 16 کرسی، حزب ائتلافی (دمکراتیک صربستان و حزب دور (ever ) با 13 کرسی، ائتلاف (حزب سوسیال دمکراتیک، لیبرال دمکراتیک و لیبرال سوسیالیست ووی وودینا) با 13 کرسی توانستند به ساختار جدید پارلمان صربستان راه پیدا کنند.

همچنین حزب اقلیت های ملی؛ مجارهای ووی وودینا با 4 کرسی، حزب ( BDZ ) معمر زوکورلیچ از منطقه سنجاک و حزب (SDA) سلیمان اوگلیانین از منطقه سنجاک هر کدام با دو کرسی و حزب 'سبزها' و حزب دمکراتیک اقدام هر کدام با یک نماینده موفق به حضور در ساختار جدید مجلس صربستان شدند.

در این دور از انتخابات 56.34 درصد از افراد واجد شرایط رای دادند. حزب پیشرو صربستان به رغم اینکه به تنهایی قادر به تشکیل دولت جدید است ولی ترجیح می دهد که با دیگر احزاب و یا شخصیت های غیر حزبی مانند دوره گذشته دولت را تشکیل بدهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار