نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: پارسال نوسان قیمت زعفران سبب کاهش 30 درصدی صادرات این محصول شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ غلامرضا میری افزود: هم‌اکنون صادرات زعفران در خراسان رضوی حدود 10 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته اما نمی‌توان گفت که این میزان پایدار است زیرا پارسال نیز نوسان قیمت سبب کاهش 30 درصدی صادرات این محصول شد.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر تولیدات محصول زعفران به کشورهای دیگر صادر می‌شود، بیان کرد: برخی از شرکت‌هاو توزیع کنندگان به سبب مشکلاتی که پارسال به ‌وجود آمد هنوز مقداری از تولیدات خود را در انبارها نگه داشته اند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران افزود: رکود، سبب سنگینی بازار مصرف داخلی شده که برای این موضوع راه‌حل‌های در دستور کار قرار گرفته است.

میری تصریح کرد: البته آمار درستی از میزان کاهش فروش زعفران در بازار داخلی در دسترس نیست اما مشاهدات میدانی و سخنان اعضای اتحادیه نشان از کاهش قطعی میزان فروش به‌ویژه در ایام نوروز دارد.

وی با بیان اینکه نوسان قیمت برای شرکای خارجی تولیدکنندگان اصلا توجیه ندارد، افزود: برای حضور در بازارهای بین‌المللی باید از افزایش ناگهانی قیمت پیشگیری کرد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران تأکید کرد: هم‌اکنون با بارندگی‌هایی اخیر امید واریم که محصول امسال پربارتر از سال گذشته باشد لذا باید برای فروش و صادرات آن برنامه ریزی درست و مدونی انجام شود.

انتهای پیام/س - س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار