آمارهای انجمن ام اس از روند رو به رشد این بیماری در کشور و ابتلای 25 هزار نفر در تهران خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صحرائیان متخصص مغز و اعصاب و رییس انجمن ام اس امروز در نشست خبری روز جهانی ام اس، در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت ابتلا به ام اس در کشور، درمان های بالینی و مشکلات آن گفت: طبق آخرین آمارها متاسفانه استان اصفهان همچنان صدرنشین ابتلا به این بیماری است درحالیکه بیش از 25 هزار نفر مبتلا در استان تهران به ثبت رسیده و هم اکنون نیز بالغ بر 70 هزار نفر در کشور به ام اس مبتلا هستند.

وی با تاکید بر اینکه 80 درصد موارد ام اس در سنین 18 تا 50 سالگی بروز می‌کند، افزود: علاوه بر این آمار، ام اس در کودکان نیز روند رو به رشدی دارد به گونه ای 5 الی 8 درصد از مبتلایان به این بیماری را کودکان تشکیل می‌دهند.

رییس انجمن ام اس ایران تصریح کرد: علایم این بیماری در کودکان مشابه بزرگسالان بوده و شامل تاری دید، کرختی دست، پا  و ضعف عضلانی است.

درمان مبتلایان به ام اس از تک محوری خارج شود 
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با تاکید بر لزوم تیمی شدن درمان‌های مراقبتی ام اس اظهار داشت: متاسفانه علی رغم نبود درمان قطعی برای آن، مراقبت‌های درمانی کنونی نیز باید توسط تیم پزشکی متشکل از متخصص مغز و اعصاب، متخصص ارولوژی، روانپزشک، طب فیزیکی و توان بخشی انجام گیرد و یا حداقل کلینیک‌های ویژه توانبخشی بیماران ام اس در سراسر کشور راه اندازی شود درحالی که این مهم همچنان در انتظار رسیدگی جدی مسئولان است. 

وی تصریح کرد: برنامه راه اندازی کلینیک‌های جامع ام اس نیز توسط 4 دانشگاه علوم پزشکی در کشور در صدر اقدامات حمایتی از میتلایان به این بیماری قرار گرفته که فعلا در حال پیگیری است از سوی دیگر طبق برخی آمارها، از هر هزار نفر یک نفر در کشور مبتلا به ام اس می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار