تفکیک ته سیگار که هم اکنون در سطل‌های زباله خیابان تربیت تبریز انجام می‌شود گامی در جهت در امان نگاه داشتن آب و خاک از تهدیدات مواد سمی محتوای آن است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تفکیک ته سیگار که هم اکنون در سطل‌های زباله خیابان تربیت تبریز انجام می‌شود گامی موثر در جهت دفع تهدیدات ناشی از محتوای آن است. چرا که فیلتر سیگار حاوی مواد سمی و سرطان زا به غلظت بالاست که با رها شدن روی زمین، مواد مذکور به راحتی با حل شدن در آب وارد سفره‌های زیر زمینی یا آب‌های روان سطحی شده و منجر به آلودگی آنها می‌شود.

ته سیگار تهدیدی که با تفکیک دفع می‌شود

هر ساله 371 هزار و 430کیلوگرم ته سیگار در سطح شهر و رودخانه‌ها رها می‌شود که 500 میلیوت متر مکعب از آب شرب کشورمان را سمی می‌کند.

**ته سیگار پسماندی خطرناک و سمی 

محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره می‌گوید ته سیگارها جزو پسماندهای خطرناک و سمی هستند که می‌توانند روی آب، خاک و تنوع زیستی ما تأثیرات منفی بسیار زیادی بگذارند.

محمد درویش مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در گفتگو با خبرنگار ما معتقد است: ترکیبات سمی بسیار زیادی در فیلتر های سیگار وجود دارد که مهمترین آرسینگ است و این فیلتر ها برای محیط زیست و زمین بسیار خطرناک هستند چرا که فیلتر سیگار مرکز تجمع مواد سمی داخل سیگار است.

**ماندگاری الیاف متراکم در سیگار

حدود 12 هزار نوع الیاف متراکم در ته سیگار وجود دارد که ماندگاری برخی از این الیاف‌ها در طیبعت حدود 500 تا 700 سال است. به همین دلیل باید رفتاری را با ته سیگارها داشته باشیم که با زباله بیمارستانی و باطری‌های قلمی فرسوده داریم. در کشورهای دیگر رها کردن فیلترهای سیگار در طبیعت جرم محسوب می‌شود که از جمله این کشورها می‌توان، آمریکا با تعیین جریمه 2 هزار دلار، کانادا با جریمه 200 دلار و استرالیا تا 500 دلار برای پرتاب و رها کردن ته سیگار در طبیعت نام برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار