یزد؛

برگزاری كنفرانس مجمع جهانی اسلام در يزد

كنفرانس مجمع جهانی اسلام در تاریخ های چهارم وپنجم خرداد ماه در يزدبرگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ميرمحمدی استاندار یزد گفت: اين کنفرانس با حضور متفكرين جهان اسلام از انديشكده های کشورهای اسلامی برگزارخواهد شد كه ابعاد معنوی وراهبردی را در خصوص جهان اسلام بررسی خواهند كرد و فرصت مغتنمي براي استان است تا ويژگي هايی مانند دارالعلم و دارالعباده بودن را در اين ميزبانی به نمايش بگذارد.

استاندار افزود: بافت تاريخی و منحصر به فرد استان و آشنايی ميهمانان با سبك زندگی، معماری و فناوری های روز و سازگار با طبيعت های مختلف و مناطق گردشگری را از ديگر اهداف برگزاری اين  كنفرانس در يزد برشمرد.

ميرمحمدی در پايان سخنان خود اظهار اميدواری كرد : بتوانيم با  ايجاد ارتباطات صحيح ، صميمانه و هم افزا در استان زمينه خدمت رسانی بهتر به مردم را فراهم سازيم .

 همچنین دبیر هفتمین اجلاس مجمع جهانی کشور های اسلامی گفت:  این اجلاس بزرگترین گردهمایی اندیشمندان واتاق فکرهای کشور های اسلامی است که با حمایت سازمان کنفرانس اسلامی در یزد برگزار می شود .

حجت الاسلام محمد صدوقی افزود: در این اجلاس مسائل مختلف جهان اسلام ومعضلات آن  به تبادل نظر گذاشته می شود .

وی گفت: شرکت کنندگان این اجلاس  از کشور  های حاشیه خلیج فارس ، آسیایی   ومتفکرانی از اروپا و بعضا از اقیانوسیه هستند.

محمد صدوقی گفت :  عمده افرادی که در این کنفرانس دو روزه شرکت می کنند وزرای امور خارجه سابق و معاونین وزارت امور خارجه کشورهای اسلامی هستند .افرادی که به تعبیری اتاق فکرهای کشور های اسلامی واندیشمندانی هستند که از آن ها به اعضای اتاق فکر کشورهای اسلامی تعبیر می شود.

دبیر ا اجلاس مجمع جهانی کشورهای اسلامی افزود: اصلیترین هدفی که  این کنفرانس دنبال می کند با توجه به مشکلات پیش روی جهان اسلام و کشورهای اسلامی در حوزه های مختلف برجسته سازی نقاط واعتقادات مشترک کشورهای اسلامی  است واین کنفرانس بر اساس تکیه بر این مشترکات ، با تعاریف نادرست وگروگانگیری  تعالیم اسلامی توسط جریانات انحرافی وخشونت گرا که رو به افزایش است  مبارزه می کند .

حجت الاسلام محمد صدوقی گفت: برگزاری این کنفرانس در ایران این فرصت را به  جمهوری اسلامی می دهد که مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران را در این باره مطرح کند وبرای افکار عمومی وفرهیختگان دنیا وجهان اسلام ی روشنگری مناسبی داشته باشد.
 
وی گفت:   یزد بعنوان دومین شهر تاریخی جهان با توجه به صبغه تاریخی اسلامی که دارد می تواند بعنوان سمبل یک شهر تاریخی برای سبک زندگی اسلامی وزیست مسلمانی مسالمت آمیز معرفی شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.