رييس کميته امداد امام خميني کشور از ساخت 20 هزار خانه در مناطق محروم روستايي کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پرويز فتاح در ديدار با نماينده ولي فقيه در خوزستان گفت: سهم استان خوزستان از اين تعداد  واحد مسکوني بيش از 600 واحد  است.

فتاح ادامه داد: خوزستان يکي از هفت استاني است که روستاههاي آن به عنوان پايلوت اين طرح در نظر گرفته شده است.

رييس کميته امداد امام خميني کشور اظهار داشت:  در صورت تهيه زمين براي ساخت واحد هاي مسکوني  در استان خوزستان ، کليه هزينه هاي ساخت خانه ها را با هر تعدادي  که باشد  کميته امداد بر عهده مي گيرد.

وي با بيان اين که مشکلات اقتصادي و واردات بي رويه کالا در سال هاي گذشته در کنار قاچاق کالا باعث کاهش فرصت هاي شغلي در کشور شده است گفت: براي برون رفت از اين وضعيت بايد اقتصاد مقاومتي در سطح کل کشور واقعا شکل بگيرد.

 پرويز فتاح افزود: اگر چه کميته امداد هم به سهم خود در تلاش براي ايجاد اشتغال و رفع محروميت ها انجام مي دهد اما کار اساسي از تحول اقتصاد کشور بايد آغاز شود.

وي با بيان اينکه وام بدون بهره در کميته امداد ممنوع شده است  ادامه داد: کميته امداد پارسال حدود 120 هزار وام از پنج ميليون تا سي ميليون تومان به متقاضيان اهدا کرد که  بيشتر آن صرف ايجاد اشتغال شده است و همگي به صورت قرض الحسنه بوده است.

رئيس کميته امداد امام خميني کشور  عنوان کرد: امروز تفاهم نامه اي به مناسبت سالروز ازاد سازي خرمشهر با وزير کار در اهواز به امضا مي رسد که موضوع آن ايجاد نزديک به 200 هزار فرصت شغلي در کشور است.

وي ادامه داد: طبق اين تفاهم نامه کساني که وام دريافت مي کنند از پوشش کميته امداد خارج شده و خود به يک کار افرين تبديل مي شوند.

نماينده ولي فقيه در خوزستان هم در اين ديدار با اشاره به وجود تقاضاي کار در بعضي از روستاهاي استان، کميته امداد را نمونه اي دانست که با اختصاص اعتبار اندک توانسته است  اشتغال خانگي مناسبي ايجاد  و خدمات مهمي در جهت ايجاد اشتغال در مناطق روستايي و محروم ارائه کند.

آيت الله موسوي جزايري با اشاره به ظرفيتهاي توليدي در خوزستان، افزود: توليدات لبني، باغي، زراعي، دامي با توجه به ظرفيت هاي بازار کشور عراق مي تواند هم ايجاد اشتغال کند و هم اقتصاد استان را هرچه بيشتر رونق دهد.

وي  با بيان اينکه طرح راه اندازي ايجاد يک ستاد مرکزي براي مناطق روستايي در مرکز استان و شعبه هاي آن در شهرستان ها در حال مطالعه است  گفت : در شهرها هم لزوم توسعه حرفه هاي فني براي حضور نيروي کار در بازار ضروري است .

پرويز فتاح صبح امروز در سفري يک روزه وارد فرودگاه اهواز شد و قرار است امروز  تفاهم نامه اي براي ايجاد 200 هزار فرصت شغلي در اهواز به امضا مي کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.