قانون حمایت از مصرف کننده متولی ندارد؟!

با وجود تصویب لایحه حمایت از مصرف کننده در مجلس هشتم متاسفانه این قانون به دلیل نبود متولی خاص هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است.

غلامرضا احمدی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: عدم استقبال مصرف کنندگان از کالاهای داخلی و ناتوانی تولیدکنندگان از رقابت با کالاهای خارجی، سبب گسترش قاچاق در کشور می شود.

وی افزود: متاسفانه کسانی که در حوزه قاچاق مشغول به فعالیت هستند بیشتر از تولیدکننده داخلی حمایت می شوند و این امر باعث شده که ورود کالاهای قاچاق در کشور رونق بگیرد.

احمدی ادامه داد: در این نوع کالاهای وارداتی، حقوق مرز و بوم رعایت نمی شود و چه بسا مصرف کنندگان را دچار مشکلاتی می کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: باید تمهیداتی برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و حمایت از تولید کنندگان داخلی صورت  بگیرد تا به تبع آن حقوق مصرف کنندگان رعایت شود.

قانون حمایت از مصرف کننده متولی ندارد

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت:هیچگونه تلاشی برای اجرایی شدن برنامه های اقتصادی که از سوی دولت اعلام می شود، صورت نمی گیرد و همین مسئله موجب شده اقتصاد متوازن نداشته باشیم.

وی افزود:متاسفانه چیزی به عنوان حمایت از حقوق مصرف کننده در کشور وجود ندارد و و در اقتصاد ایران هرکسی ساز خودش را می زند و مشکل اساسی این است که واسطه ها و دلال ها اجازه نمی دهند قیمت های ثابت در اقتصاد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد:همچنین می توان گفت سازمان حمایت از مصرف کننده متشکل از افرادی است که قدرت اجرایی ندارند و تنها بخش تعزیرات قدرت اجرایی دارد.

حکیمی در پایان گفت:تمامی مشکلات رعایت نشدن حقوق مصرف کننده به این دلیل است که یک متولی به معنای واقعی وجود ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار