خرید تضمینی گندم افزایش یافت/ ممنوعیت ثبت سفارش گندم ادامه دارد

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: در حال حاضر میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته 400 هزار تن افزایش داشته است.

حسن عباس معروفان معاون شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا کنون حدود یک میلیارد و 700 هزار تن گندم به مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه  اکنون میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته با افزایش 28 درصدی همراه بوده، گفت: در حال حاضر میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته 400 هزار تن افزایش داشته و همواره پیش بینی می شود که تا  پایان فصل برداشت میزان خرید به 10 میلیون تن برسد.

عباس معروفان با اشاره به واردات گندم بیان کرد: کشور نیازی به واردات گندم ندارد چرا که خودکفا هستیم اما حدود دو میلیون تن گندم قبل از تاریخ ممنوعیت واردات، ثبت سفارش شده که همواره شرکت بازرگانی دولتی به محض ورود  اقدام به خرید ان کرده تا گندم های وارداتی وارد چرخه خرید تضمینی نشود. 

معاون شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان ادامه داد: امسال برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده های احتمالی و ورود گندم های وارداتی به چرخه تولید تنها خرید با معرفی نامه وزارت جهاد از کشاورزان انجام می شود و از کشاورزان درخواست داریم که تنها تولید محصول مرزعه خود را بفروشند چرا که در این صورت برخورد جدی و قانونی با آنها خواهد شد.

گفتنی است که مبلغ خرید به مرور به کشاورزان پرداخت خواهد شد و گندم کاران هیچ گونه نگرانی در خصوص دریافت پول خود نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار