عضو مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان گفت: همه مردم باید به سهم خود در شاداب سازی فضای مدارس به عنوان یک وظیفه اخلاقی، انسانی و دینی مشارکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،"مرتضی پیله وریان" در آیین پایانی جشنواره "از پیله تا پرواز" در دبستان پیله وریان کاشان افزود: اگر مدارس ما فضای شاداب داشته باشد، دانش آموزانی خلاق و بانشاط پرورش می یابند و در بلند مدت مراجعه به مراجع قضایی کاسته می شود.

وی تصریح کرد: تحصیل در مدرسه خوب و بانشاط حق همه دانش آموزان است که باید با مشارکت همگانی فراهم شود چرا که ساختن مدرسه زمینه ساز آینده ای خوب و مناسب برای آینده کشور است.

به گفته وی، مشارکت همگانی در مدیریت مدرسه یک نیاز جدی و مهمترین بستررشد فرهنگی و توسعه جامعه است و این فرهنگ باید ترویج شده و هرکس در حد توان خود باید در این مسیر هزینه کند.

وی گفت: برخی مردم فکر می کنند به اندازه کافی مدسه داریم در حالی که بسیاری از مدارس ما فرسوده است که هم یادگیری بچه ها و هم عملکرد کارکنان مدرسه را کاهش می دهد.

پیله وریان افزود: مدرسه سازی فقط وظیفه دولت نیست و در کشورهای توسعه یافته، مدرسه سازی با مشارکت مردم و دولت انجام می شود.

مدیر جشنواره از پیله تا پرواز گفت: این جشنواره با شعار" از اندیشه ورزی تا دست ورزی" با هدف کشف و شناسایی استعداد دانش آموزان دوره ابتدایی در مناطق حاشیه شهربرگزار شد.

"آسیه تفویضی" افزود: فعالیت های گروهی فرصتی است که تجربه های نو برای دانش آموزان ایجاد کرده و باعث تقویت کارتیمی و افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود.

به گفته وی، در این جشنواره کارگاه های شاد و خلاقانه از جمله سفال، اوریگامی، بازی های فکری، قالی بافی، کاردستی با دورریختنی‌ها، بازی‌های جنبشی جسمانی، رادیو مدرسه، کارباچوب و نجوم با حضور دانش آموزان برپا شد.

وی افزود:جشنواره از پیله تا پرواز به مدت سه روز برپا بود که بنا به استقبال دانش آموزان یک روز دیگر تمدید و مراسم پایانی نیز با حضور دانش آموزان و اولیای آن‌ها برگزار شد.

تفویضی تاکید کرد: برای مشارکت در مدیریت مدارس هر کس به اندازه توانایی خود می تواند با اهداء لوازم کمک آموزشی، ابزارهای آموزشی نوین و یا اندیشه های خلاق سهیم شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.