گزارش/

با مردان متاهلی که پیشنهاد ازدواج می دهند چه کنیم؟

عشق و علاقه مردان متاهل به افرادی غیر از همسر و برقراری یک رابطه پنهانی دردسری است که آتش را به زندگی حال و آینده آنها می اندازد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ عشق تمام و کمال، عشقی بر پایه سه عنصر تمایل، تعهد و صمیمیت است و هر چه غیر از این باشد دردسرساز شده و به سرانجام نمی رسد. اما نیاز شدید برخی دختران مجرد و زنان مطلقه به یک تکیه‌گاه و حامی از میان مردان باعث می‌شود که در مقابل جنس مخالف، قاطعیت خود را برای مخالفت با برقراری ارتباط از دست بدهند و به این نوع ارتباطات تن دهند.

متاسفانه موضوع دوستی و ازدواج با مردان متاهل به عنوان یک پدیده اجتماعی گریبانگیر بعضی از خانم‌های مجرد یا مطلقه شده و در حقیقت یک آسیب اجتماعی است. هرچند که ارتباط دختر با مرد متأهل بدون اذن ولی، خلاف شرع است اما با این حال گرفتار شدن در دام زیاده خواهی بعضی مردان، قرار گرفتن در جایگاه همسر دومی و چندمی و مورد سوء استفاده واقع شدن برای ارضاء نیازهای غیرطبیعی در قالب ارتباط‌های مخفی که به هیچ وجه مشروع و منطقی نیست، واقعیتی است که حتی به ندرت اما در جامعه مشاهده می‌شود و به شدت نیازمند هشدار به خانواده‌ها است. 

قصد خیرخواهی و کمک زنان به مردان متاهلی که از شرایط زندگی اولیه خود ناراحت هستند یکی از دلایلی است که از جانب برخی خانم ها برای تن دادن به این روابط مطرح می شود و بعضی از آنها معتقدند که مردان به آنها پناه می برند، اما باید گفته شود که این ماجرا و فرار از واقعیت و چالش جز صحبت با همسر حل نمی شود و هرچقد هم که به عنوان یک دوست همراه همیشگی مرد باشند موقتی است و تنها همسر است که می تواند زوجش را آرام کند. چه بسا، وقتی ازدواج مجددی هم شکل گیرد وقتی فرار از مشکل به جای توانایی حل آن پیش افتد دوباره دوستی های پنهانی با افراد مختلف احتمال اتفاق دارد و در نتیجه پناه بردن توجیه خوبی برای این کار نیست.

ازدواج مجدد خوب یا بد؟
مژگان نیکنام دکتری روانشناسی گفت: اگر بخواهیم مسئله ازدواج را یک پدیده روانی تلقی کنیم، ازدواجی سالم است که اعضای آن با یکدیگر گرم و صمیمی بوده و درصدد رفع مشکلات هم برآیند چرا که خانواده اولین نهاد و پایه جامعه است و در صورت خدشه دار شدن، جامعه را با مشکل روبه رو می کند.

وی اظهار داشت: تعدد زوجین و چند همسری مسئله‌ای است که از لحاظ شرعی و عرفی در بعضی موارد خاص ایرادی به آن گرفته نشده و حتی این اجازه داده شده که افراد بیشتر از یک همسر را انتخاب کنند، لذا ابتدا فرهنگ جامعه (عامل عمومی ) و سپس شخصیت مرد یا زن (عامل خصوصی) از عوامل موثر بروز تعدد زوجین هستند. پس ازدواج مجدد بسته به اینکه به چه علتی رخ دهد می تواند آثار منفی یا بالعکس مثبتی را داشته باشد.

خانه از پای‌بست ویران می شود
این دکترای روانشناسی بیان کرد: اگر فرد نتواند زمینه لازم را برای گرفتن زوج مجدد فراهم کند به تب طرف مقابل خود را با مشکل روبه رو می کند؛ مثلا در مسائل شرعی شرط گرفتن همسر دوم برای مرد، رضایت همسر اول و توانایی برقراری عدالت است. گرفتن زوج مجدد یا داشتن روابط پنهانی از سوی مرد نه تنها ضربه سنگینی را به همسر و در نهایت بنیان خانواده وارد می کند بلکه نفر سوم این ماجرا همیشه درتنش خواهد بود. این ضربات و آسیب به افراد در طی بروز یک پدیده در نهایت جامعه را دچار معظل می کند.

وی افزود: از این رو اولین نکته‌ای که در چند همسری و روابط مخفی دوستانه دیده می شود لطمه و خساراتی است از لحاظ عاطفی به زوجین وارد می شود. به طور کلی و جدا از مسائل شرعی این موضوع، تامین نیازهای عاطفی زن و مرد بسیار مهم است و فردی که ازدواج می کند علاوه بر رفع نیازهای زیستی و فیزیکی به برآورده شدن نیازهای عاطفی احتیاج دارد.

خودتان را جای همسر اول گذارید
نیکنام عنوان کرد: گاهی اوقات بانوان تمایل دارند بعنوان همسر دوم انتخاب شوند که می تواند به دلایلی از قبیل تامین نیازهای زیستی، تامین هزینه های زندگی و.. باشد اما اگر ابراز احساسات تنها از روی یک علاقه و هیجانات باشد، خانم ها باید با شناخت جایگاه‌شان این موضوع را (علاقه به یک مرد متاهل و عواقبش را) برای خود تحلیل کنند که در صورت بروز این اتفاق برای زندگی خود، آیا راضی می شوند یا اینکه واکنش نشان می دهند؟

وی با اشاره به ضرورت واقع بینی در این موضوع یادآور شد: درواقع این زنان باید ماجرا را از دید همسر اول مرد مورد علاقه‌شان ببینند و سپس برای ادامه یا ترک روابط خود تصمیم بگیرند. زمانی که زن به این باوربرسد و اینگونه پیش رود، دیگر تهدیدی برای سلامت روان و ضربه عاطفی وجود ندارد.

این رابطه‌ها محکوم به شکست‌اند 
این دکترای روانشناسی بیان کرد: درباره ایجاد علاقه به این مردان، باید گفت که نه تنها این گونه علاقه‌ها حقیقی نیست بلکه در بیشتر موارد شکل گیری چنین علاقه‌هایی در زنان به دلیل نیاز به همدل، وابستگی شدید و توهم است که به خاطر عواملی از جمله کمبود محبت، عاطفه و تنهایی ایجاد و به طور طبیعی باعث وارد شدن خسارت‌های فراوانی هم به خود شخص و هم به خانواده مردان متاهل می شود.

چنین ارتباط‌هایی بدون شک، محکوم به شکست است و اگر رسمی و شرعی هم شود، سختی‌ها و مشکلاتش بیشتر و چند برابر دیگر ازدواج‌ها است.

وی علاقه به مرد متاهل در جامعه امروزی را معمولا معطوف به با پشتوانه هیجانی و عاطفی  دانست و با تاکید بر زودگذر بودن آن، بیان کرد: وقتی ازدواج و رابطه‌ای جدید با ویران شدن زندگی گذشته شکل گیرد و هیچ گونه اصول آن رعایت نشود هیچ زمان موفق نیست و معمولا به ندرت پابرجا می ماند اما اگر مرد تمام فاکتورها را در نظر گرفته و با کسب رضایت برای همسر دوم دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد، می تواند زندگی آینده خود را کامل و ماندگار بسازد.

زندگی را ترمیم کنید نه تعویض
نیکنام درباره مقصر اصلی در پدیده علاقه به مرد متاهل گفت : مرد و زن هردو در بروز این پدیده مقصر هستند (البته جز در شرایطی با رضایت طرفین ازدواج مجدد صورت می گیرد) به همین دلیل روانشناسان همیشه به افرادی که در زندگی خود با خلا و چالشی روبه رو می شوند توصیه می کنند که در ابتدای امر زن ومرد با یکدیگر صحبت کرده و درصدد ترمیم زندگی جاری خود برآیند و اگر بعد از تلاشهای زیاد، مشکلات رفع نشد آن وقت نسبت به کسب رضایت و ازدواج با فرد دیگر اقدام کنند.

خانواده‌ها به هوش و به گوش
به باور بسیاری از روانشناسان عامل اصلی این پدیده تنهایی و کمبود محبت دختران در محیط خانه و رعایت نکردن بعضی اصول اخلاقی توسط زنان در ارتباط‌های اجتماعیشان است همچنین بالا رفتن سن ازدواج، سختگیری‌های افراطی و غیر اخلاقی بعضی والدین با قرار دادن شرایط غیر ارزشی برای خواستگاران، از جمله عوامل برجسته و تاثیرگذار در این باره است.

لذا به خانواده‌ها توصیه می‌شود با راحت تر گرفتن شرایط ازدواج برای دختران و پسران و حمایت همه جانبه از آنها زمینه یک ازدواج سالم و به دور از هر تنشی را فراهم کرده تا خلاءهای فکری و عاطفی جوانان را به صورت صحیح و منطقي پاسخ دهند.

گزارش از محیا معصومی

انتهای پیام/
برچسب ها: ازدواج ، علاقه ، محبت ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام من نظر خودم رو میگم هرمرد باید فقط یه زن داشته باشه من خودم زن دوم شد ولی خیلی پشیمونم هیچ وقت با مردی که زن داره ازدواج نکنید خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
زیبا
۱۳:۴۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
زنان متاهلی که تگرانن شوهرشون زن دوم نگیره بهتره کمک کنن تا زنان مطلقه و مجرد اطرافشون ازدواج کنن تا شوهرانشون در امان بمانند در غیر اینصورت کسی رو نفرین نکنن. همه ما نسبت به هم مسئولیم خدا گفته اینو
Afghanistan
سحرناز
۱۷:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
زمان دانشجویی یکی از آقایون همکلاسم عاشقم شد از نگاه و رفتاراش متوجه شدم یک روز اومد جلو با لرز و منو منو کردن حرفشو زد گفت شما متوجه نگاه های من شدین....منم درگیر خودش کرد...ولی الان فهمیدم متاهل بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
عشق سابقه ام ک ادعا دارد بعد از من هنوز به هیچکس فکر نکرده و الان هم به ادعا خودش وارد ازدواج زورکی شده که هیچگونه ارتباطی با یکدیگر ندارند.دوباره برگشته ..چاره چیست با در ارتباط باشم یا بحال بدش اورا بگذارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
عشق سابقه ام ک ادعا دارد بعد از من هنوز به هیچکس فکر نکرده و الان هم به ادعا خودش وارد ازدواج زورکی شده که هیچگونه ارتباطی با یکدیگر ندارند.دوباره برگشته ..چاره چیست با در ارتباط باشم یا بحال بدش اورا بگذارم
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۲:۲۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
به نطر من درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
بنظر من هیچ اشکالی نداره زن دوم شد در شرایطی که زن اول لقمه محبت ب مردش نکرده باشه شوهر هم توان مالی داشته باشه اما تشنه لقمه محبت باشه گناهه اسمش زندگی هست اما چجور زندگی که همیشه تشنه باشه. ازدواج مجدد هم در ضمن از رو هوس اگر باشه اشتباهه
Germany
مهتاب
۲۰:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
باسلام حضور دوستان
داستان دلباختگی من به ی مرد متاهل در زمان دانشجویی فوق لیسانس شروع شد اون اقا ی فرد خاص و خوش تیپ و سخنوری دانا بود ک در وهله اول عاشقش شدم

در مدت همکلاسی بودن باهم تماس تلفنی داشتیم وکم کم ارتباط من اشکار شد تاجایی ک تمام اساتید و دانشجویان ب رابطه عاشقانه من حسودی میکردن

او مردی سختکوش با پشتکاری قوی وباهمت بود مرا در تمام مراحل تحصیلی کمک میکرد هردو توانستیم درمدت ۴سال دوستی اثار ارزشمندی در زمینه تالیف کتاب و کارهای ترجمه اثار نفیس بجا بزاریم..

الان در زمینه دکترای علوم تحقیقاتی پذیرفته دانشگاه تهران هستیم.

هردو علاقه وافری وبسیاری بهم داریم با وجود اینک فاصله مکانی با فرسنگها از هم دوریم ولی بطور مدام تماس تلفنی داریم.

نسبت به ازدواج حساسیت خاص داره میگ من ترس از ابرو و خانواده واقوامم رو دارم.

منم هیچ وقت اورو درزمینه ازدواج مجدد تحت فشار قرار ندادم.

با توکل برخدای متعال و ارتباط قلبی توانستم از این رابطه خارج بشم، چون دانستم مردمتاهل فقط برای خانواده خود هست .

باوجود اینکه خیلی عاشقش بودم بی خبر تنهایش گذاشتم.

اون مرا قسم داد ترکش نکنم ولی باید دنبال ی فرد مجرد باشم

شرایط زندگی من عالی ودارای تمکن مالی وشغلی هستم.

انشاا..همسرخوب نصیبم میشه.

واز اشتباه خودم عبرت گرفتم طرف هیچ مرد متاهلی نشم.

باتشکر
Germany
مهتاب
۱۹:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
باسلام، زندگی منم داستان غم انگیز داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
با سلام بنظر من وابسته شدن به شخص متاهل جز عقب ماندن از زندگی و شرایط اولیه رو از دست دادن چیز دیگری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
سلام
Iran (Islamic Republic of)
محمدهادی
۱۱:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام بعلت مشکلات مالی تا الان نتوانستم ازدواج کنم.آیا خانمی هست با من ازدواج کنم شرایط مالی من درک کن.من ۳۰سالمه.لیسانس حسابداری دارم.فعلا بیکار شدم درآمدی ندارم. سن خانم برام مهم نیست فقط درکم کن. اگر ادم خیر میشناسید شماره تماس یا عابر بانک سپه من بهش بدهید ثواب داره قربانی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۷ تير ۱۳۹۷
پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۳:۰۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
من همسر دومم و خیلی مشکلات دارم..همسرم اول گفت زنم رضایت داره ولی دروغی بیش نبود...اول ازدواجمه.نزد.تو رو خدا همسر دوم نشین خیلی مشکلات میاره ..نزدیک یک ساله ک شبا تنها میخابم تو خونه...تو رو خدا حاضر ب ازدواج با مرد زن دار نشین
Germany
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
ببخشید من جوابمو امشب میخوام ...میشه کمکم کنید
Germany
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
سلام .. ببخشید من یه مشاوره میخوام ... دوست دارم اصولی و درست جواب بدید . دیروز عید فطر بود من به یه شماره که دوستمه و دختر هست میخواستم پیام تبریک عید بفرستم نگو شماره رو اشتباه سیو کردم یعنی شماره و اسم متعلق به به یه نفر نیست ... انگار یکی از همکارام که اقاست برای اونه ... قبل عید هم چند باری پیام داده بودم ولی جوابی نگرفته بودم .تا اینکه امروز یه خانمی بهم زنگ زد و میخواد منو ببینه منم اشتباهی این کارو کردم حالا نمیدونم چیکار کنم ... میگه اگه نیای حضوری ببینیم همو از طریق حراست ادارتون اقدام میکنم منم نمیخوام این اتفاق بیفته. چون اشتباه از طرف من بوده .حالا برای فردا قرار گزاشتم برم ببینمش و جریانو بگم بهش ولی نمیدونم چجوری بگم که حرصش سرد بشه ... لطفا سریعتر کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۰۱:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
من دو ساله طلاق گرفتم و الان عاشق یه مرد متاهلم که یه بچه داره و دومیشم تو راهه خیلی دلم میخواد تمومش کنم ولی نمی‌دونم چجوری
کاش یکی کمکم میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
زن یکی خدا یکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
من با ازدواج زنان با دو همسر موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
من با ازدواج زنان با دو همسر موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
اگه ی آقایی همسر اولش آدمی بود که تحملش سخت بود ( از نظر آراستگی، اخلاق، محبت کردن، و ... ) و اون آقا به خاطر ترس از آبرو و بچه جدا نمی شد اما ی جورایی طلاق عاطفی گرفته بود از خانم بازم ازدواج دوم نادرسته؟
به نظر من اون آقا هم حق زندگی داره شاید واقعا زندگی بهتریو با ی خانم دیگه تجربه کنه
Iran (Islamic Republic of)
یه دختر
۰۰:۳۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
سلام منم دختر مجرد و شاغل هستم و شرایطم خوبه ولی ترجیح میدم با یه مرد متاهل ازدواج کنم نه پسر مجرد ولی جرات ندارم نظرمو بگم و فعلا مجردم البته برای خودم دلیل دارم و مهمترینش همسر دوم شدن خیلی بهتر از همسر اول بودنه باور کنید مردا اونجوری بیشتر قدر ادمو میدونند عاقلتر و باتجربه تر هستن و خیلی از بدبختی ها و اعصاب خردی های زندگی اول نیست من که میگم یا زن دوم بشید یا با مرد مطلقه که شرایط خوب داره ازدواج کنید بهتر از جونای بی تجربه امروزیه
Germany
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۷ دی ۱۳۹۶
ان شالله همه دوستان خوشبخت بشوند
Germany
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۷ دی ۱۳۹۶
سپاس از مطالبتون
Germany
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۷ دی ۱۳۹۶
من نظری ندارم وجرات اظهار نظر هم ندارم واقعا.
Germany
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۷ دی ۱۳۹۶
من نظری ندارم وجرات اظهار نظر هم ندارم واقعا.
Germany
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۷ دی ۱۳۹۶
من با ازدواج زنان با دو همسر مخالفممممممممممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۰ دی ۱۳۹۶
متاسفم واسه اون خانمی که وارد ی رابطه اشتباه با یک مرد متاهل میشه و با سرنوشت 3 نفر بازی می کنه و یک زندگی رو به نابودی میکشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
ان شالله همه دوستان خوشبخت بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
من با ازدواج زنان با دو همسر مرافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۹ تير ۱۳۹۶
ازدواج مجدد حلاله ولی در شرایط خاص و اینکه خدا از ابتدا یک زن و یک مرد افرید اگر بنا بر چند همسری بود پس باید چند تا زن و یک مرد می افرید . این قصه چند همسری رو خدا فقط به خاطر رفع مشکلات و گرفتاری ما انسانها به عنوان یه راه حل در مواقع لزوم قرار داده که البته بنده فک میکنم با توجه به پیشرفت های حال حاضر زنان هم امکان چند همسری دارند و این مساله باید در محافل مطرح بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
زنان چه درشرایط فعلی وازنظر شرعی حقوقی واخلاقی واصلا ازنظرانسانی نمی تونن ونباید تن به همچین کاری بدن زن یکی ومرد هم یکی خدا بده برکت
Germany
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۴ تير ۱۳۹۶
ممنون از مطالبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
به نظر نظر من اگر ازدواج مجدد بد بود خدا حلالش نمیکرد چه گناهی داره دختری که یک بار ازدواج کرده اما امکان اینکه شوهر مجرد داشته باشه رو نداره و حالا یک مرد متاهل عاشق اون شده با توجه به شرایط جامعه جرات بله گفتن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
هیچ فردی نمی تونه تضمین بده عدالت واقعی را می تواند برقرار کند ثانیا این افراد چرا دنبال ویران کردن زندگی مردمند؟ افراد مجرد در شرایط مثل خودشان را پیدا کنند
Sweden
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
زن دوم شدن بهتر از تنها بسر بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
اگه وقت ازدواجتون داره میگذره و خواستگار ندارین خب قبول کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
ممنونم
Seychelles
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
من نظری ندارم وجرات اظهار نظر هم ندارم واقعا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
هر گل یه بویی دارد دوستان.
-
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
اردواج مجدد خيلي خوبه خيلي
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
سپاس از مطالبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
همه چیز را نباید تنها از یک بعد آنهم از نگاه روانشناسی صرف و رویکرد یک مکتب روانشناسی و یک گروه و یک روانشناس خاص مورد مطالعه قرار دهیم=
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
به خاطر حوادث و وقايع و جنگ هاي چند ساله اخير تعداد زيادي از جمعيت مردان در كشورمان از ميان عزيزانشان رفته اند... از اين گذشته در حوادث رانندگي و حوادث ناشي از كار هم اكثراً مردان هستند که صدمه مي بينند... دركشورمان به همين دليل تعداد زيادي از دختران بدون شوهر مانده اند... باید فكري براي اين معضل اجتماعي کرد .... بهتر است در کشور ما هم مانند کشورهای همسایه فرهنگ دو همسري براي افراد متمول اشاعه شود... يعني افراد متمول كه تمكن مالي مناسبي دارند دو همسر داشته باشند.... و اين مهم به عنوان فرهنگ مثبت تبليغ شود... در غيراينصورت اين بحران اجتماعي ادامه دار خواهد بود...!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
زن یکی خدا یکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
نه عزیزم درستش اینه:خدا یکی زن یکی یکی یکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
تمام مردانی که چند تا زن دارند ادعایشان میشه که عدالت رعایت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
سلام

ازنظر شرعی فقط استطاعت عدالتی شرط تعدد ازدواج است وقبولی همسر اول شرط قانونی است نه شرعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
سلام

ازنظر شرعی فقط استطاعت عدالتی شرط تعدد ازدواج است وقبولی همسر اول شرط قانونی است نه شرعی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
شرط اخلاقي هست نه شرعي - فقه و اخلاق دو مبحث جداگانه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
اينكه هر مردى فقط مجاز به داشتن ١ زن هست بايد بصورت قانون تو مجلس تصويب بشه، مثل همه كشوراى متمدن ديگه. اين مساله هيچ مخالفتى هم با اسلام نداره.
آخرین اخبار