گاردین: انتشار میلیونها پیام اینترنتیِ ساختگی در چین برای انحراف اذهان عمومی

روزنامه گاردین نوشت دولت چین برای منحرف کردن اذهان عمومی، هر سال 488 میلیون پیام در اینترنت و رسانه های اجتماعی منتشر می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، نتایج یک پژوهش نشان داد دولت چین هر ساله حدود 490 میلیون پُست در رسانه های اجتماعی منتشر می کند تا با منحرف کردن اذهان عمومی مانع از انتقاد آنها از قوانین دولتی شود.

"حزب 50 سنت" چین – گروهی از صحنه سازان دولتی که برای ایجاد هر پست در اینترنت 50 سنت دریافت می کند – مدتهاست که به دلیل انتشار پیام هایی در حمایت از دولت در اینترنت مورد انتقاد مردم قرار گرفته است. این پست ها در حمایت از حزب کمونیست حاکم بر چین ارسال می شود.

این درحالیست که نتایج یک پژوهش که بوسیله محققان "دانشگاه هاروارد" انجام شد نشان داد بیشتر این نظرات بوسیله کارمندان دولتی در اینترنت منتشر شده است نه مردم عادی. تجزیه و تحلیل حدود 43 هزار و 800 پست در اینترنت نشان داد 99.3 درصد آنها بوسیله کارمندان دولتی در بیش از 200 نهاد – از جمله مؤسسه امور مالیاتی، امنیت اجتماعی و دفاتر منابع انسانی – در اینترنت منتشر شده است.

محققان اعلام کردند این پست ها معمولا در دوره های حساس سیاسی منتشر شده است. به عنوان مثال، صدها مورد از پیام های طرفدار پکن پس از آن منتشر شد که یک شورش نژادپرستانه در استان غربی "سین کیانگ" در ژوئن 2013 (خرداد 92) آغاز شد. 

نتایج این پژوهش همچنین نشان داد هر ساله 488 میلیون پیام تبلیغاتی در چین ارسال می شود که نیمی از آنها در سایتهای دولتی قرار می گیرد. این پژوهش بر اساس اسناد فاش شده از یک دفتر تبلیغاتی در شرق چین انجام شد.

نویسنده پژوهش در این خصوص نوشت: دولت با این شیوه سعی دارد اذهان عمومی را از هر گونه اقدام جمعی، انتقاد یا نارضایتی از قوانین دولتی منحرف کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار