عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: اشتغال نسبت به افزایش تولید اولویت دارد و در این افزایش، سهم بهره‌وری از سرمایه، دارای اهمیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حسین متین راد افزود: تصمیم‌های دولت در عرصه سیاست‌های پولی و مالی باید به سمت عرضه کالای بیشتر برای رشد تولید ناخالص داخلی برود.
وی اظهار داشت:
بنگاه‌های کوچک و متوسط به تزریق سرمایه در گردش نیازدارند و این بار باید با سرعت عمل عارضه یابی شود، در واقع اشتغال نسبت به افزایش تولید اولویت دارد و در این افزایش، سهم بهره‌وری از سرمایه، دارای اهمیت است.
حسین متین راد افزود: افزایش بهره‌وری سرمایه، نیاز به سرمایه‌گذاری جدید را کاهش می‌دهد و در به حداقل رساندن هزینه‌ها موثر است.وی ادامه داد: همچنین برای پیشرفت بهتر این روند ایجاد بنگاه‌های صنعتی و تولیدی ورونق آنها، اختیارات بیمه و مالیات، بهتر است به استان‌ها سپرده شود.
عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان با اشاره به اینکه اکثر تصمیمات اتخاذ شده برای تقویت عرضه انجام می‌شود افزود: بحث تحریک تقاضا اهمیت کلیدی دارد و در راستای کنترل واردات، قاچاق و ظرفیت مازاد تاثیر به‌سزایی دارد.متین رادبا اشاره به اینکه درحال حاضر حدود 80 درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت، بانک محور است، تصریح کرد: به نوعی بانک‌ها سرمایه می‌دهند و بهره بالا دریافت می‌کنند و کاهش ظرفیت بنگاه تولیدی سبب رشد بیشتر آن می‌شود لذا نزخ تسهیلات بانکی باید بررسی شود.
انتهای پیام
//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.