یک محقق و استاد دانشگاه ملی استرالیا با حضور در دادسرای عمومی وانقلاب ناحيه6 مشهد از روند رسيدگي به پرونده ها با روش های مکتب«عدالت ترمیمی» تقدیر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، پروفسور 'جان بریث ویت که یکی از محققان مکتب عدالت ترمیمی است به مشهد و دادسرای صدف آمده و با روند برپایی جلسات شورای حل اختلاف وساير ميانجيگريها در پروند هاي بزرگ آشنا شد.

وی گفت: علت تمایل من به عدالت ترمیمی آن است که عدالت وآزادی در این مکتب به درستی اجرا می شود و پرونده هایی که بزه دیدگان زیادی دارد را می توان با همین طریق سریع تر به حقوق شان رساند.

این محقق و استاد دانشگاه ملی استرالیا افزود: آنچه در اين مرجع قضايي دیدم و درخصوص حل برخی از پرونده های سنگین گفته شد باعث شد به این نتیجه برسم که عدالت ترمیمی در دادسرا هم به خوبی نمود دارد اما هیچ وقت نباید فکر کنیم کاملا به آن دست یافته ایم بلکه همواره در اجرای کامل این مکتب باید کوشید.

پروفسور 'جان بریث ویت با ابراز شگفتی از اقدامات انجام شده در حوزه صنعت و محیط زیست گفت: از دیگر مصادیق عدالت ترمیمی در دادسرای مشهدتسريع در رسيدگي و بعد خصوصي جرايم و حل اختلاف در حوزه صنعت و پيشگيري از جرايم زيست محيطي بعنوان یک دغدغه جهاني می باشد.

وی افزود: اقدام سريع دادستاني مشهد در رفع معضلات زيست محيطي از جمله مديريت صنائع الاينده وانتقال انهابه شهركهاي صنعتي ومديريت كشف رود به عنوان يكي از معضلات مطرح ونيز در حوزه صنعت از طريق رفع نگراني صنعت گران با حل اختلاف طلبکاران واحدهای صنعتی با ايشان و جلوگیری از تعطیل شدن کارخانه ها قابل تقدیر است.

پروفسور 'جان بریث ویت درخصوص طرح پیشگیری از بزه دیدگی ثانویه که در این دادسرا اجرا می شود گفت: این طرح مرا شگفت زده کرد و پس از بازگشت به استرالیا قصد دارم روی اجرای آن در دادگاه های استرالیا فکر کنم هرچند شبیه آن را در خانه سالمندان در خصوص بزه دیدگی ایشان داریم اما لازم است این طرح به تمام اقشار توسعه یابد.

وی در بیان دیدگاهش نسبت به دادگستری و سیستم قضایی ایران گفت: این که استفاده از تجربه مسن ترها در رفع مشکلات یا همان کدخدا منشی از قرن ها پیش در فرهنگ ایرانی وجود داشته و اکنون در قالب شورای حل اختلاف و میانجیگری وجهه قانونی گرفته است یکی از مزایای رسیدگی به پرونده ها در سیستم قضایی ایران می باشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.