چشمه عروس رابر یکی دیگر از مکانهای زیبا وطبیعی استان کرمان است که هرساله پذیرای مهمانان نورزی در این مکان خنک ودلنواز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه این چشمه در شهرستان رابر واقع شده است ، گفت: رابر با هوای خنک و طبیعت بکر خود پذیرای مسافران نوروزی زیادی از سراسر کشور بوده است.

محمد جهانشاهی با بیان اینکه رابر دارای مناظر زیبا، دیدنی و چشمه سارهای فراوان است، به طوری به رامسر جنوب ایران نامگذاری شده است، افزود:یکی از مکان‌های فراموش نشدنی رابر، چشمه عروس آن است که در ۳ کیلومتری رابر قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: جذابیت و زیبایی چشمه عروس باعث شده است که در فصل های بهار و تابستان افراد زیادی از شهرهای دور و نزدیک روستاها برای گشت وگذار به این منطقه می آیند.

جهانشاهی تصریح کرد:جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سارها بر زیبایی این منطقه افزوده است بطوریکه چنار تاریخی و تنومند چشمه عروس نیز دیدنی و به یاد ماندنی است.

گفتنی است: چشمه عروس نام رودی است در سه کیلومتری شهرستان رابر واقع در استان کرمان است و این رود به طول ۸۷ کیلومتر سومین رود بلند کرمان بعد از هلیل‌رود و رود ملنتی است.

این رود پس از آبیاری مزرعه‌های رابر به هلیل رود می‌پیوندد و به سد جیرفت می‌ریزد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: چشمه عروس ، رابر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار