معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری مراسم احیاء شب نیمه شعبان و ویژه‌برنامه‌‌های مختلف این ایام فرخنده در آستانه میلاد حضرت مهدی(عج)، در حرم مطهر امام هشتم(ع) را خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد سراسر نور قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله الاعظم؛ امام مهدی(عج)، افزود: کلیه تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم در حرم مطهر رضوی فراهم شده است.
وی ترویج فرهنگ انتظار، آگاهی‌بخشی مهدوی و پیوند هر چه بیشتر با امامت و ولایت را از اهداف این برنامه‌های فرهنگی اعلام کرد وگفت: سخنرانی، مناجات خوانی و قرائت دعای کمیل، زیارت امین الله ، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مراسم احیای شب میلاد حضرت مهدی(عج)، مدیحه سرایی و شعرخوانی از جمله برنامه های اجرایی در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) است.

حسینی تصریح کرد: شنبه اول خرداد ماه و مصادف با شب میلاد حضرت مهدی(عج) آیت الله سید احمد علم الهدی از ساعت 20:30 در صحن جامع رضوی به تبیین انتظار و ویژگی های آن می پردازند و مداح و ذاکر اهل بیت(ع) حاج احمد واعظی نیز به مدیحه سرایی و مولودی خوانی خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه شب نیمه شعبان، شب مبارکی است که سبب فزونی شرافت این شب می شود، گفت: به همین منظور در سحرگاه این شب و از ساعت 24 لغایت 3 بامداد در صحن جامع رضوی برنامه های این شب با قرائت دعای سلامتی و فرج امام زمان(عج) توسط مداح اهل بیت علی فخار آغاز و سپس با سخنرانی حجت اسلام و المسلمین ماندگاری و مناجات خوانی و قرائت دعای کمیل امیر عارف دنبال خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: در روز میلاد نیز جشن با شکوهی با حضور عموم زائران و مجاوران و منتظران حضرت مهدی(عج) در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم باشکوه 2 خرداد از ساعت10 تا 12 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی و مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

برگزاری محفل تبلیغی و قرآنی شام ولادت و بزرگداشت سی و چهارمین سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر از دیگر برنامه هایی بود که حسینی به آن اشاره و اظهار کرد: این مراسم یکشنبه 2 خرداد از ساعت 20:30 تا 22:30 در صحن جامع رضوی برگزار می شود که سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری به همراه قرائت قرآن، شعرخوانی، تواشیح و مدیحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار