فری بیکن: درخواست 3 عضو ارشد کنگره آمریکا از بوئینگ برای ارائه توضیح درباره رابطه با ایران

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به مدیران شرکت هواپیماسازی بوئینگ و در ادعایی از آنها خواستند امنیت آمریکا را بر منافع خود ترجیح دهند و با ایران وارد معامله نشوند.

فری بیکن: درخواست 3 عضو کنگره آمریکا از بوئینگ برای ارائه توضیح درباره رابطه با ایران
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی فری بیکن در گزارشی نوشت: شماری از اعضای کنگره آمریکا با نوشتن نامه ای  از مدیران شرکت هواپیمایی بوئینگ خواستند که دیداری با آنها داشته باشد تا تلاش های این شرکت برای ورود دوباره به بازار ایران را متوقف کنند. این نامه روز جمعه برای مدیریت شرکت بوئینگ ارسال شد.

شرکت بوئینگ همانند ایرباس، رقیب فرانسوی‌اش، که پس از حصول توافق هسته‌ای وین در تابستان گذشته با دولت ایران وارد تعامل شده است می‌کوشد وارد بازار ایران شود. مقامات شرکت بوئینگ  ماه گذشته مذاکراتی را با ایران آغاز کردند. 

بنابر این گزارش، این شرکت امیدوار است هواپیماها و دیگر خدمات خود را به شرکت ملی هواپیمایی ایران بفروشد. پیشنهادهای شرکت بوئینگ با دلگرمی و تسهیلات دولت اوباما همراه شده است. دولت اوباما به طور علنی شرکت های تجاری آمریکایی و اروپایی را  برای انجام تجارت با ایران تشویق می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: سه عضو ارشد کنگره اعلام کرده اند دولت اوباما در تعامل با شرکت بوئینگ می‌کوشد از تحریم هایی که می تواند مانع سرمایه گذاری تجاری این شرکت در ایران شود، چشم پوشی کند. برخی منابع معتقدند این بخشی از یک طرح بزرگتر برای فراهم آوردن زمینه دسترسی ایران به دلار آمریکا است.

این افراد همچنین نامه‌ای به رئیس شرکت ایرباس فرستاده‌اند. در بخشی از این نامه که از طرف «کتی مک موریس راجرز،» رئیس کنگره حزب جمهوریخواه، «دیو ریچرت،» رئیس کمیته تنظیم مقررات تجاری مجلس نمایندگان، و «دن نیو هاوس» نوشته شده، ادعا شده است: ما قصد داریم در این نامه مراتب نگرانی های خود را درباره فروش هواپیما، قطعات و دیگر خدمات مرتبط هواپیمایی به ایران اعلام کنیم.

در ادامه نامه مذکور ادعا شده است: ما از شرکت های شما می خواهیم تا پیچیدگی های بیشمار ایجاد روابط تجاری با کشوری که بارها ثابت کرده قابل اعتماد نیست را در نظر بگیرند. شرکت های غربی اعتبار خود را با انجام معاملات تجاری با ایران در خطر قرار می دهند. ایران به انجام آزمایش های موشکی بالستیک غیرقانونی ادامه می دهد.

این افراد در نامه مذکور مدعی شدند: ایران به لفاظی های خود ضد اسرائیل و آمریکا و دیگر اقدامات خود ادامه می دهد. بوئینگ و دیگران درباره اینکه امنیت آمریکا را ماوراء منافع خود قرار دهند، مسئوولیتی بر عهده دارند. امید ما این است که شرکت های شما درباره تجارت با ایران بررسی بیشتری انجام دهند .شما با احتیاط عمل کنید و تصمیمات تجاری خود را بر امنیت کشور و دوستان ما ترجیح ندهید. با توجه به مسائلی که مطرح شد ما با احترام از شما می خواهیم که دیداری برای گفتگوی بیشتر درباره نگرانی هایمان داشته باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار