مدیرکل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: بیش از ۴۸۰ روستا در تابستان امسال به وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، محمد دانشگر افزود: در تابستان به علت افزایش میزان مصرف آب در روستاها مازاد مصرف به وجود آمده و لذا شبکه در بسیاری از روستاها پاسخدهی ندارد و برای اینکه برای مصارف خود با مشکل روبه‌رو نشوند به صورت سیار برای آنها با تانکر آب برده می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 250 روستا به صورت مستمر با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیش از 550 هزار متر مکعب سال گذشته توسط تانکر در روستاهای خراسان رضوی توزیع شدند.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با اشاره به بارش‌های مناسبی که از ابتدای امسال در استان به وجود آمده است، گفت: این بارش‌ها بر آب‌رسانی تأثیر گذار است اما باید دانست که در برخی از مناطق نبود آب مشکل ساز نشده بلکه تغییر کیفیت آن سبب ناتوانی در بهره‌وری از آنها شده است.

دانشگر با بیان اینکه تعدادی از قنات‌ها و چشمه‌ها در خراسان رضوی هم اکنون دوباره دارای آب شده و قابلیت استفاده دارند، تصریح کرد: این مسئله برای برخی از روستاها که آب مورد نیاز خود را از این منابع تأمین کرده و سابق بر این با مشکل روبه‌رو بودند، بسیار مورد اهمیت است.

وی در ارتباط با منابع تأمین آب در خراسان رضوی، بیان کرد: حدود 80 درصد آب این استان از منابع زیرزمینی از جمله چاه‌ها تأمین شده و برای تأمین مابقی از آب‌های سطحی استفاده می‌شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.