این ماه، ماهِ رحمت و بخشش الهی است آن را غنیمت بدانیم.

سلیمه درویشیان کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاره جوان، درباره فضیلت ماه شعبان، اظهار داشت: ماه شعبان از ماه های قمری است که بین ماه رجب و رمضان واقع شده است و دارای فضایل و آدابی است که در مفاتیح الجنان به تفصیل به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: این ماه منسوب به پیامبر اکرم (ص) است. ایشان این ماه را روزه می گرفتند و می فرمودند:  شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است.

این کارشناس تصریح  کرد: در این ماه روزه فضیلت بسیار دارد و می توان تمام یا بخشی از این ماه را روزه گرفت. بنا به قولی از حضرت علی (ع) روزه ماه شعبان وسواس و پریشانی دل را از بین می برد.

درویشیان با اشاره به اینکه نیمه شعبان با ولادت حضرت  ولی عصر (عج) مقارن شده است، افزود: از آداب ویژه این ماه، غسل در نیمه شعبان، زیاد خواندن سوره ملک، خواندن دعای کمیل و زیارت امام حسین (ع) است.

وی در ادامه گفت: در حدیثی از وسائل الشیعه آمده است: ماه شعبان ماهی است که در هر پنجشنبه آن، آسمان ها زینت بسته می شوند و فرشتگان به دعا می پردازند که؛ پروردگارا آن کس را که این ماه را روزه بدارد، ببخشای و دعایش را اجابت فرما.

درویشیان در پایان بیان کرد: همه افراد به ویژه جوانان سعی کنند این ماه را غنیمت شمرده و آن را از دست ندهند. ماه شعبان فراخوان بخشش و رحمت الهی است، خوب است همگان تا جایی که می توانند از فضیلت آن بهره گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار