100هزار دانش‌آموز پایه اول خوزستان یادگیری الفبا را جشن گرفتند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: جشن شکرگزاری توانایی خواندن و نوشتن (جشن الفبا) برای بیش از 100 هزار دانش‌آموز ابتدایی در مدارس استان برگزار شد.

اردشیر شجاعی اظهار کرد: جشن الفبا یا جشن شکرگزاری توانایی خواندن و نوشتن برای بیش از 100 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در پایان سال تحصیلی در مدارس استان برگزار شد.

وی افزود: هر ساله دانش‌آموزان پایه اول پس از یک سال آموزش در پایان سال به شکرانه کسب توانایی خواندن و نوشتن در این جشن شرکت می‌کنند. تلاش می‌کنیم این جشن‌ها مراسم‌هایی شاد و خاطره‌انگیز برای دانش‌آموزان باشد زیرا این جشن در خاطر بچه‌ها می‌ماند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های این جشن گفت: در این جشن علاوه بر برگزاری سرود و تقدیر از برخی دانش‌آموزان، گروهی از دانش‌آموزان برای نشان دادن تسلط خود بر خواندن و نوشتن یک متن را به‌صورت نمادین قرائت کردند.

شجاعی با بیان این‌که هر سال تعداد دانش‌آموزان پایه اول نسبت به سال گذشته به‌طور میانگین بین یک‌هزار و 500 تا 2 هزار و 500 نفر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تعداد ورودی دانش‌آموزان پایه اول امسال نسبت به پارسال حدود 2 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.