کلاهدوزان: داوران مقصر باخت تیم ها نیستند

داور بین المللی هندبال کشورمان گفت: هیچ داوری علاقه به قضاوت بد ندارد و سعی بر این دارد بهترین قضاوت را داشته باشد.

کلاهدوزان: داوران مقصر باخت تیم ها نیستندمجید کلاهدوزان داور بین المللی هندبال در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال وفوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار کرد: یگ برتر هندبال سال94 به علت اعزام تیم ملی بزرگسالان به مسابقات بین المللی و برگزاری اردو ها نسبت به سال های گذشته کمی طولانی تر شد ،امیدوارم در این مرحله از هفته پایانی شاهد رقابتهای خوبی بین تیم های برتر باشیم.
وی در خصوص قضاوت داوران در لیگ برتر گفت: فدراسیون هندبال سمینارهای آموزشی خوبی درارتباط با قوانین ، متد روز دنیا و به روز رسانی اطلاعات داوران برگزار کرده است. کلیه قوانین داوری و قضاوت طی دوره های آموزشی مختلف مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته است. همه داوران تلاش می کنند بهترین قضاوت را داشنه باشند.
داور بین المللی هندبال کشورمان در مورد داوری لیگ برتر هندبال افزود:متاسفانه از گذشته رسم براین بوده است ،تیم بازنده داور را مقصر می داند و تیمی که پیروز شده مدعی این مساله است تلاش خودمان به ثمر نشست وپیروز میدان شدیم.در بیشتر موارد تیمی که شکست می خورد، علت شکست خود را نا عدالتی داوران مطرح می کند.
این مساله نه تنها در هندبال بلکه در تمام رشته های ورزشی دنیا رایج شده ،در صورت شکست مقصر صد در صد داوراست.

کلاهدوزان در ادامه گفت: ممکن است اشتباهات ناچیزی صورت گیرد که با بازبینی فیلم پس از بازی این مشکلات نیز برطرف می شود، بازیکن ،مربی و داور درمجموع در کنار یکدیگر باید کار خوب و جوانمردانه ای انجام دهند. این سه باید کنار هم قرار گیرند نه مقابل هم ! نباید اشتباهی صورت گیرد و مجموعه بزرگی زیر سوال برود دراین صورت است که می توانیم شاهد پیشرفت و دیدارهای جذابی در ورزش باشیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: به عقیده من درمجموعه داوری،قضاوت خوب ارتباطی به سن وسال ندارد ممکن است .کوبل داوری جوانی بهترین قضاوت را انجام دهند.
مساله مهم تجربه و قضاوت عادلانه برای دو تیم است. در پایان دیدار نیز اگر مشکلی وجود داشته باشد، توسط کمیته داوران فیلم بازبینی و مشکلات برطرف می شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار