تبریز؛

آبگرم معدنی بستان آباد جسم و روح را درمان می کند

به دلیل نقش و تاثیر این آبگرم در بهبود بسیاری از بیماری ها و ناتوانی ها از جمله آکند، آرتریت، سوختگی، عضلانی، افسردگی، سردرد، اختلال خواب، درمان ناتوانی بیماران مبتلا به فلج و به خصوص سکته مغزی و ناراحتی های گوارشی، پوستی و کلیوی در تعطیلات نوروزی گردشگران جذب شهرستان بستان آباد می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجتمع آبگرم معدنی بستان آباد در محل قدیمی آن که تا نیم قرن پیش گنبدی از آجر و سنگ ایجاد شده و نسبت آن را به میرزا نایب السلطنه فرزند فتحعلی شاه که در اوقات اقامت در عمارت چمن اوجان از آن به عنوان حمام استفاده می کرده است، می دهند، احداث و در طول سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

بستان آباد چشمه های آبگرم معروف دیگری از جمله گوزسوی و قوتورسوی دارد که از جاذبه های گردشگری و زیبای این شهرستان است.

تاریخچه آب درمانی یا هیدروتراپی که قدیمی ترین شیوه درمانی طبی نیز به حساب می آید، به تمدن های مصر - یونان و روم باستان بر می گردد، به طوری که درباریان مصر حوزچه هایی داشتند که به آب آنها گل و گیاه و روغن های خاص اضافه می کردند و تصور می کردند که چشمه های آبگرم با بهبود روند گردش خون می تواند برای سلامت انسان مفید باشد.

در سال 1889 میلادی سباستین نیت فرانسوی با تحریر کتاب (درمان با آب) روش درمان با آب را احیاء و پدر آب درمانی نوین نام گرفت. 

شهردار بستان اباد نیز از ایجاد امکانات رفاهی در محدوده آبگرم شهرستان بستان اباد خبر داد و افزود:امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده شاهد آسایش روز افزون مسافران و گردشکران باشیم .

دکتر محمد رشتبری ورود انبوه مسافران در فصل تابستان به این شهرستان را یاد اور شد و افزود: دردر محوطه داخلی ابگرم آلاجیق هایی تعبیه شده و می تواند رضایت مشتریان را تا حدی فراهم کند.

وی به پارک جنگلی و گلزار شهداء گمنام بستان اباد نیز در محدوده قانونی شهر و آبگرم نیز اشاره کرد و افزود:پارک جنگلی شهر بستان اباد ظرفیت های لازم را برای اسکان موقت و مکانی برای گردشگری دارا می باشد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار