مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی مهم ترین رویکرد سازمان تأمین اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، قوامی مدیر کل استان در جلسه هم اندیشی شورای اداری ستاد اداره کل اداره کل خراسان رضوی با اشاره به اقدامات ویژه ای که در حوزه فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته گفت : بحث تعامل با آموزش و پرورش و دانشگاهها بویژه در مبحث اقتصاد مقاومتی و معرفی سازمان از طریق این دو نهاد از اتفاقات خوب در سالهای اخیر بوده است.

وی افزود : اقداماتی درخصوص ورود مباحث تأمین اجتماعی در فصول درسی آموزش و پرورش صورت پذیرفت که جای تقدیر دارد .همچنین از دیگر اقدمات ارزشمند معاونت فرهنگی طرح کرامت رضوی بود که طرح بسیار بزرگ و اثرگذاری در حوزه بازنشستگان و مستمری‌بگیران بوده که درسال جاری نیز تداوم دارد.

در ادامه این نشست دکتر اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی طی سخنانی به لزوم تزکیه نفس در ارائه خدمت رسانی به مخاطبین اشاره کرد و افزود : مراقبت ، مداومت و توجه به حدود الهی از ارکان مهم تزکیه نفس می باشد. امنیت ملی که امروز داریم مدیون خونهایی است که تقدیم شده است بویژه شهدای مدافع حرم که باعث سرافرازی ایران اسلامی می‌باشند.

وی در ادامه رهبردهای اساسی حوزه فرهنگی و اجتماعی را معرفی نمود و گفت : سه راه برد اساسی در برنامه های سازمان پیشه کردیم. اولین راهبرد ، ارتباط فرهنگی و اجتماعی با شرکاء اجتماعی یعنی کارفرمایان ، بیمه شدگان و بازنشستگان است . هم اکنون نوع مواجهه با شرکای اجتماعی تغییر کرده و هدفهمند و ضابطه مند شده است . شورای راهبردی شرکای اجتماعی نیز تشکیل شده که نقش آن مشورتی و تصمیم سازی است .با کلیه تشکلهای کارفرمایان بصورت ماهیانه جلسه تشکیل می‌گردد و نقطه نظرات بیان می‌شود . فضای متفاوتی ایجاد شده و فرآیند اعتمادسازی شروع شده است.

اعتصامی اثر کار فرهنگ سازی را تغییر نگرش عنوان نمود و ادامه داد : . درسال ٩٤ توانستیم ٥٥ دوره آموزشی در استانهای مختلف در حوزه بازنشستگی برگزار نمائیم چراکه باید باور اینکه منابع تأمین اجتماعی حق الناس است نهادینه شود و کارفرمایان به این نکته برسند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ارتباطات فرهنگی با نهادهارا از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و گفت : برای اولین بار ارتباط موثری با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برقرار شد . درحالیکه تأمین اجتماعی یعنی اساس امنیت اجتماعی جامعه و زیربنای توسعه اقتصادی ولی تاکنون خطبه‌ای در نمازجمعه خوانده نشده ، باید ائمه جمعه را به صندوق تأمین اجتماعی بویژه درخصوص بحرانهای آن توجه بدهیم باید با وزارت ارشاد اسلامی و ادارات کل آن در استانها ارتباط برقرار کنیم.

دکتر اعتصامی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت : تاکنون در ٦٧دانشگاه دوره های آموزش اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مباحث تأمین اجتماعی برگزار شده است که مور استقبال اساتید و دانشجویان قرار گرفته است .

انتهای پیام//


برچسب ها: مشهد ، تعاملات ، رویکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.