پناهجویان افغانستانی در یونان اعتصاب غذایی کردند

تعدادی از پناهجویان افغانستانی در کمپ «اکسیسکو» یونان به دلیل عدم رسیدگی به وضعیتشان دست به اعتصاب غذایی زدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،ناامنی، اوضاع نا به سامان اقتصادی و بیکاری منجر به این شده که همه ساله شمار زیادی از مردم افغانستان راهی کشورهای اروپایی شوند.

در 3 دهه گذشته، افغانستان بزرگترین کشور مهاجرفرست در جهان است و علی‌رغم اینکه افراد زیادی به کشورشان بازگشته‌اند اما این مشکل همچنان پابرجاست.

 یونان، یکی از مقصدهای اصلی پناهجویان افغانستانی است؛«احمد ذکی خلیل»مسئول امور پناهجویان افغانستانی مقیم سوئد، چندی پیش در مورد وضعیت پناهجویان افغانستانی در کمپ‌های یونان را بسیار نامساعد گزارش داد و گفت: مهاجرین در وضعیت سردرگمی به سر می‌برند.

خلیل در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: تعدادی از پناهجویان افغانستانی در کمپ «اکسیکسو» یونان، به دلیل عدم رسیدگی به وضعیتشان، از چند روز پیش به این طرف دست به اعتصاب غذایی زده‌اند و از مقامات وزارت مهاجرین افغانستان، پارلمان اروپا، دولت یونان و جامعه جهانی می‌خواهند تا در موضوع رسیدگی به وضعیت پناهجویان سرگردان در یونان اقدام کنند.

عبور از مرزهای صعب العبور، غرق شدن در موج خروشان دریا، فرار و گریز از واگن‌های ریل در روی صخره‌های سخت، گیر کردن در چنگال سگ‌های پلیس مرزی و… از جمله مواردی هستند که پناهجویان افغانستان را در مسیر رسیدن به اروپا مورد تهدید قرار می‌دهد.

شفقنا نوشت: این عوامل همواره به حالت تهدید باقی نمانده، بلکه در اکثر مواقع باعث قتل، قطع عضو و یا معلولیت دائمی این افراد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار