استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار با اتصال به آبهای اقیانوسی از طریق دریای عمان به عنوان پیشانی توسعه استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛  علی اوسط هاشمی در دیدار با ماریان شوگراف وزیر مختار و نفر دوم سفارت آلمان در تهران افزود: بندر اقیانوسی چابهار مورد توجه سرمایه گذاران و دولت های جهان از جمله آلمان برای حضور و سرمایه گذاری است.
وی با ابراز خرسندی از حضور و سفر وزیر مختار و نفر دوم سفارت آلمان در تهران به چابهار، ادامه داد: هر منطقه ای محصور در دریا باشد آینده از اوست و قطعا به توسعه خواهد رسید.
هاشمی تصریح کرد: کشور آلمان می تواند پرچمدار حضور کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سیستان و بلوچستان باشد تا به توسعه روابط و سرمایه گذاری بیشتر منجر شود.
استاندار سیستان و بلوچستان خازر نشان کرد: توسعه دریا محوری را باید دنبال کنیم و از نعمات دریا نهایت استفاده را ببریم.
وی به اجرای طرح های بزرگی مانند راه آهن، پتروشیمی، کارخانه های فولاد، معادن تیتانیوم و غیره در چابهار اشاره کرد و افزود: چابهار یکی از قطب های صنعتی ایران است و در آینده شاهد تحول در این منطقه خواهیم بود.
هاشمی گفت: سرمایه گذاران آلمانی می توانند در زمینه انرژی های نو و تولید برق از امواج 2 تا 8 متری دریای عمان، بادهای 160 روزه منطقه سیستان و گرمای خورشید در مناطق بلوچستان سرمایه گذاری کنند.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان رنگین کمان معادن کشور است و 86 هزار کیلومترمربع کار اکتشاف آغاز شده است که تاکنون به 134 پهنه امید بخش در زمینه معادن طلا، آنتیموان، تیتانیوم، آهن وغیره رسیده ایم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار