قزوين؛

بررسی مشکلات صنعت نساجی

فعالان عرصه صنعت نساجی در نشستی مشکلات خود را با مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت در میان گذاشتند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ تولید کنندگان، تحریم ، رکود و قاچاق  را از جمله عوامل ایجاد بحران در این صنعت بیان کردند .

به گفته ی تولید کنندگان ، موضوع تامین سرمایه در گردش با نرخ هزینه مناسب برای کاهش قیمت تمام شده ، واقعی کردن نرخ ارز و نبود تسهیلات و مشوق برای صادرات از دیگر مشکلات این حوزه است .

تولید کنندگان همچنین در مورد مشکلات صادرات گفتند : ارز ناشی از صادرات را ناگزیرند در سیستم بانکی با ارز مبادلاتی تسریع کنند و اگر این امکان را داشته باشند مبالغ ناشی از صادرات را به شکل اسکناس ارزی یا حواله های ارزی دریافت کنند که این کار حداقل ده درصد بر ارزش صادرات اثر می گذارد .

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت در نشست مشترک با صاحبان صنایع نساجی در قزوین  ، افزایش بازرسیها برای جلوگیری از قاچاق کالا ، افزایش حسایت گمرک به واردات کالای نساجی و توجه بیشتر روی کم اظهاری ها را از جمله اقدامات انجام شده برای مبارزه با قاچاق بیان کرد .

نصیری اضافه کرد : برای کاهش نرخ قاچاق این اقدامات باید پیگیرانه باشد .

وی گفت : برای رونق این صنعت  ، بخشنامه ای برای ثبت برند صادر شده است که ایجاد برند به فروش کمک می کند .

نصیری همچنین از در نظر گرفتن مشوق برای صادر کنندگان نساجی  خبر داد .

وی افزود : کارخانجات برای حفظ و ارتقا کیفیت تولید برای بهسازی و نوسازی اقدام کنند  و برا ی انجام این کار  می توانند از صندوق توسعه ملی وام بگیرند .

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان هم در این نشست تعداد واحدهای نساجی استان را بیش از 250 واحد اعلام کرد .

پر زحمت اضافه کرد : 15 هزار نفر در این صنعت کار می کنند .

به گفته رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قزوین در صنعت نساجی رتبه پنجم کشوری را بعد از استانهای تهران ، اصفهان ، اذر بایجان شرقی و یزد دارد .

وی همچنین از صادرات محصولات نساجی  استان به کشورها ی ترکیه ، عراق و افغانستان خبر داد .

پرزحمت افزود : صاحبان صنعت نساجی می توانند برای اخذ تسهیلات در سامانه بهین یاب در سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، بخش تسهیلات و بنگاههای متوسط و کوچک ثبت نام کنند .
وی  گفت : افرادی که  تسهیلات معوقه دارند هم می توانند از تسهیلات جدید بخش اقتصاد مقاومتی برای رفع مشکلات و سرمایه در گردش  ، وام دریافت کنند .

انتهای پيام/


برچسب ها: بررسی ، مشکلات ، صنعت ، نساجی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.