سهمیه شهرستان تاکستان از کتابخانه نصف استاندارد کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رئیس اداره کتابخانه های شهرستان تاکستان  گفت: بر اساس استاندارد نهاد کتابخانه های عمومی به ازای هر ۲۵ هزار نفر باید یک کتابخانه وجود داشته باشد که طبق آن تاکستان دو کتابخانه کم دارد.

کمبود کتابخانه در تاکستانعلی اکبر طاهرخانی  با  اشاره به کم بود فضای کتابخانه ها در این شهرستان و پایین بودن استقبال مردم از عضویت به دلیل در دسترس نبودن کتابخانه گفت: در حال حاظر احداث کتابخانه علاوه بر کمبود بودجه با مشکل زمین هم مواجه است.

وی  به کلنگ زنی احداث کتابخانه در گذشته اشاره کرد و  گفت : زمینی که برای احداث کتابخانه تعلق گرفته بود در ابتدای  کار با مشکلات عدیده ای مواجه شد که احداث کتابخانه را به تعویق انداخت.

فرماندار تاکستان هم در این جلسه گفت : باید برای احداث کتابخانه جدید از هر منبعی که شده اقدام به انجام زیرسازی اولیه کنیم تا بتوانیم آنرا در ردیف پروژه های نیمه کاره قرار داده دهیم.

ایرج حیدری  از خيرين  خواست که برای انجام کارهای اولیه کمک حال اداره کتابخانه های شهرستان باشند.
وی ادامه داد: اداره کتابخانه ها و شهرداری برای احداث کتابخانه جدید نباید به دنبال مالکیت باشند و تنها باید بر روی احداث سریع آن متمرکز شوند.

شهردار تاکستان هم در این جلسه در باره مشکل  زمین مربوط به احداث کتابخانه گفت :این زمین با دو مشکل حریم راه آهن و مشکل حقوقی با یکی از شرکتهای پیمانکار شهری مواجه است که از ابتدا نباید به عنوان زمین کتابخانه انتخاب می شد.

گودرز رحمانی افزود: در امر احداث کتابخانه به همکاری آموزش و پرورش نیاز داریم و در صورتی که زمینهای بلااستفاده برخی مدارس را در اختیار احداث کتابخانه قرار دهند ما حاضریم مشارکت چشمگیری را در این زمینه  داشته باشیم.

وی ادامه داد: در صورتی که آموزش و پروش هم فضای کافی  را در اختیار نداشته باشد یک کمیته متشکل از اعضای شورا، شهرداری و کمیته کتابخانه ها را مامور بررسی و پیدا کردن زمین مناسب می کنیم.

شهرستان تاکستان با جمعیتی بالغ بر۱۲۰هزار نفر  تنها دو کتابخانه دارد و کلنگ احداث یک کتابخانه سال ۹۱ به زمین زده شده که تاکنون احداث آن محقق نشده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.