مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از فعالیت بیش از ٣٠٠ موسسه و مرکز قرآنی دارای مجوز در استان همدان خبر داد.

فعالیت بیش از ٣٠٠ موسسه و مرکز قرآنی دارای مجوز در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاضل عبادی در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان همدان اظهار کرد: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی و ارگان های غیردولتی تشکیل شده است.


وی از فعالیت ٤٥٨ محفل قرآنی در استان همدان خبر داد و گفت: سال گذشته ٨٣٢ مسجد برنامه طرح تلاوت نور را برگزار کرد و ٨٢ مسابقه قرآنی نیز در استان برگزار شد.

عبادی افزود: در سال ٩٤ بیش از ٣٠ هزار و ٥٠٠ نفر نیز در رشته‌های مختلف قرآنی آموزش دیده و در آزمون های مختلف شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تقویت معرفت دینی و حمایت از تشکل های مردمی را از اهداف این شورا دانست و اظهار کرد: در این راستا سال گذشته،  انجمن حافظان و قاریان قرآن در همه شهرستان های استان تشکیل شد.

عبادی با اشاره به برنامه های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه قرآن و عترت، خاطرنشان کرد : اعتبارات این اداره کل را به سه بخش تقسیم کرده ایم که شامل فعالیت های قرآنی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و برنامه های فرهنگی و هنری است.

وی تصریح کرد: این اداره کل برای ماه مبارک رمضان هم برنامه های ویژه ای دارد که از آن جمله می‌توان به برپایی نمایشگاه های تجسمی، برگزاری همایش های علمی و فرهنگی،  اجرای شب شعر و...  اشاره کرد.

انتهای پیام/د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.